|
|
امروز: جمعه ۳۰ شهريور ۱۴۰۳ - ۰۳:۲۸
کد خبر: ۵۵۴۲۲
تاریخ انتشار: ۳۱ تير ۱۳۹۴ - ۲۰:۲۰
فرماندار قشم گفت: نتیجه مثبت و ارزشمند مذاکرات هسته ای با گروه 1+5 نشان از قدرت دیپلماسی ایران اسلامی دارد.
عزت کمال زاده روز چهارشنبه در نشست اعضای شورای اداری شهرستان قشم افزود:این مذاکرات یکی از بزرگترین پیروزی های نظام مقدس جمهوری اسلامی درعرصه های بین المللی و حاکی از تاثیرگذاری مذاکرات در مناسبات دیپلماتیک جهانی است.

وی با اشاره به نقش کلیدی رهبر معظم انقلاب در پیشبرد مذاکرات در مسیر درست، اضافه کرد: نتیجه مثبت جمع بندی مذاکرات هسته ای را مدیون معظم له و سرداران دیپلماسی کشور هستیم.

کمال زاده حمایت افراد و گروه های مختلف سیاسی کشور از نتایج مذاکرات را در چارچوب تحقق شعار همدلی و همزبانی دولت و ملت ارزیابی و بر تقویت این رویکرد تاثیرگذار، تاکید کرد.

فرماندار قشم اظهار کرد: به طور قطع حمایت های رهبر معظم انقلاب از تیم مذاکره کننده ایرانی و دستگاه دیپلماسی دولت تدبیر و امید نقش مهمی در رویکرد اخیر داشته و باید همواره در چارچوب منویات معظم له قدم برداشت.

وی پیروزی دستگاه دیپلماسی جمهوری اسلامی ایران در مذاکرات اخیر را ادامه راه شهدا دانست و گفت: این مذاکرات نقطه عطفی در تعاملات سیاسی، اقتصادی و اجتماعی ایران به شمار می رود.

کمال زاده شتاب گیری روند توسعه اقتصادی و تعاملات سیاسی کشور در عرصه های بین المللی را از دستاوردهای مهم این مذاکرات برشمرد و افزود: مسایل مطرح شده در این مذاکرات نشان از برنامه های بلند مدت دولت تدبیر و امید در هر یک از بخش های سیاسی و اقتصادی کشور دارد.

وی با تاکید بر استفاده حداکثری از نتایج مثبت این مذاکرات، گفت: شرایط جدید فرصت مناسبی برای تقویت مناطق مرزی کشور به ویژه قشم به عنوان دژ مستحکم ایران در آب های خلیج فارس فراهم کرده است که باید به نحو مطلوب از این فرصت بهره برد.

بررسی مشکلات پیرامون مسکن مهر و نوسانات برق قشم از دیگر موضوعاتی بود که در جلسه شورای اداری این شهرستان مطرح و فرماندار قشم بر حل مشکلات یاد شده در کوتاه ترین زمان ممکن تاکید کرد.

ایران و کشورهای عضو گروه 1+5 (شامل آمریکا، آلمان، انگلیس، چین، فرانسه و روسیه) همراه با نماینده عالی سیاست خارجی اتحادیه اروپا پس از 22 ماه مذاکرات سخت و فشرده، سرانجام 23 تیر 1394 برای رفع سوء تفاهم ها در مورد برنامه صلح آمیز هسته ای و همزمان لغو تحریم های ظالمانه علیه ملت ایران تفاهم کردند.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین