|
|
امروز: يکشنبه ۱۵ مهر ۱۴۰۳ - ۱۴:۵۰
کد خبر: ۵۵۳۵۲
تاریخ انتشار: ۳۱ تير ۱۳۹۴ - ۱۵:۲۰
پارسا گفت: طبق گفته ساکنان بومی سیجان بروز پدیده سیل در ۵۰ سال گذشته بی سابقه بوده است.
مدیرعامل شرکت آب منطقه ای البرز گفت: وجود پل های عبوری غیرفنی در حریم رودخانه کرج خسارت حادثه سیل روستای سیجان را افزایش داد.

بهزاد پارسا  با تاکید بر اینکه کاهش نزولات جوی و نوسانات اقلیمی در استان البرز باعث بروز پدیده طولانی مدت خشکسالی شده است، اظهار کرد: کاهش شدید پوشش گیاهی در البرز، وقوع بارش های غیر مترقبه و غیر قابل پیش بینی که در منطقه سیجان به صورت سامانه محلی تشخیص داده شده است، منجر به وقوع حادثه سیلاب در این روستا شد.

پارسا گفت: این سیلاب ها به دلیل خشکی زمین و کاهش پوشش گیاهی باعث رانش زمین شده و این حجم از گل و لای به همراه قلوه سنگ های بزرگ، تنه درختان و سرازیر شدن آن به روستای مورد نظر باعث وقوع خسارات زیادی شد.

حادثه سیل در روستای سیجان در ۵۰ سال اخیر بی سابقه بود

وی ادامه داد: وجود پل های عبوری غیر فنی در بستر رودخانه کرج و همچنین تنگ شدگی مسیر مجرای عبوری جریان آب رودخانه به وسیله احداث جاده عبوری داخل روستا به همراه تصرفات غیرمجاز سال های گذشته موجب کاهش ایمنی شده و این موضوع نیز در تشدید خسارات وارده تاثیرگذار بوده است.

پارسا گفت: طبق گفته ساکنان بومی سیجان بروز پدیده سیل در ۵۰ سال گذشته بی سابقه بوده است.

مدیر عامل شرکت آب منطقه ای استان البرز در پایان گفت: این پدیده در سامانه های پیش بینی سازمان هواشناسی نیز هشدار داده نشده است.

منبع: مهر
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین