|
|
امروز: يکشنبه ۰۸ مهر ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۴
کد خبر: ۵۵۲۹۳
تاریخ انتشار: ۳۱ تير ۱۳۹۴ - ۰۸:۴۵
تجربه گذشته نشان مي‌دهد به محض اينكه گشايش ارزي در كشور ايجاد مي‌شود شركت‌هاي دولتي با زيباترين توجيه‌هاي خود بخش عمده‌اي از اين پول را جذب كرده و در چشم برهم زدني همه مبالغ خرج می‌شود بنابراين بايد عمده اين هزينه صرف روغنكاري چرخ‌هاي زنگ زده اقتصاد شود و بخش خصوصي را به سرعت فعال کند.
روزنامه آرمان در یادداشتی به قلم احمد شیرزاد نوشت :

در حال حاضر كه توافق هسته‌اي صورت گرفته براي دولت دو اولويت اساسي مدنظر است. نخستين اولويت به مسائل اقتصادي بازمی‌گردد كه بسيار فوري مي‌نمايد و بايد از فرصت به دست آمده با برنامه‌ريزي كاملا صحيح نهايت استفاده را از اين مولفه داشت. حتي اكنون كه مراحل توافق هسته‌اي به طور كامل طي نشده، فضاي رواني مثبتي در داخل و خارج كشور به وجود آمده است. آنچه اهميت دارد در اين راستاست كه براي جذب پول‌هايي كه وارد اقتصاد مي‌شوند با برنامه‌ريزي عمل شود به ويژه باید از هزينه‌كرد مستقيم دارايي‌هاي قابل برگشت به شركت‌هاي دولتي پرهيز کرد. تجربه گذشته نشان مي‌دهد به محض اينكه گشايش ارزي در كشور ايجاد مي‌شود شركت‌هاي دولتي با زيباترين توجيه‌هاي خود بخش عمده‌اي از اين پول را جذب كرده و در چشم برهم زدني همه مبالغ خرج می‌شود بنابراين بايد عمده اين هزينه صرف روغنكاري چرخ‌هاي زنگ زده اقتصاد شود و بخش خصوصي را به سرعت فعال کند. وزراي دولت بايد با وسواس و بدون فوت وقت براي برنامه‌ريزي صحيح خود را بسيج کنند تا اين مساله به اجرا در‌آيد.

مساله دوم نيز انتخابات مجلس است كه فوري‌ترين و مهم‌ترين مساله دولت به شمار مي‌آيد. بايد شرايط داخل كشور براي انجام يك انتخابات آبرومند، عادلانه و منصفانه فراهم شود بنابراين تصور مي‌شود ظرف چند ماه آينده بايد تمام امكانات، مقدورات و سعي و توجه دولت به انتخابات معطوف شود. استانداري‌ها و هيات‌هاي اجرايي بايد كاملا از افراد خوشنام، بي‌طرف و مقيد به قانون تشكيل شوند و شرايط به منوال گذشته پيش نرود كه گروه خاصي در هيات‌هاي اجرايي محرم دانسته مي‌شدند. مسئولان اجرايي انتخابات بايد از افرادي تشكيل شوند كه مهم‌ترين ويژگي آنها حفظ راي ملت باشد. در بين شخصيت‌هايي كه در اين سي و اندي سال نظام جمهوري اسلامي ايران حضور داشته‌اند، افراد خوشنام و خوش‌نيت کم نبوده و نیستند كه مي‌توانند در اين زمينه انجام وظيفه كنند. بايد اين افراد را به كار گرفت تا انتخاباتي پرشور و حداکثری به اجرا درآيد. دولت بايد قاطعانه پاي راي مردم بايستد. البته مسائل ديگري نيز در حاشيه وظايف دولت قرار دارد. آقاي رئيس‌جمهور قول‌هايي را در انتخابات به مردم داده‌اند؛ قول‌هايي كه مبتني بر تلطيف فضاي سياسي داخلي است. متاسفانه كج‌سليقگي برخي از تندروها اين اجازه را نداد كه از فضاي مثبت بعد از انتخابات سال92 در جهت منافع همه استفاده بهينه شود. با اين حال هنوز تصور مي‌رود با توجه به فضاي رواني كه توافق هسته‌اي ايجاد كرده است بايد كاري كرد كه مردم شاد و خشنود شوند و يك فضاي آشتي ملي به وجود آيد. وقتي كشورمان توانست با شش قدرت جهانی توافق كند چرا نبايد در داخل يك توافق جدي بر سر منافع ملي حاصل شود؟ اين كار كاملا امكان‌پذير است و بلوغ كافي در مردم ايران وجود دارد. بايد بتوانيم به توافقي دست پيدا كنيم كه هيچ‌كس ضرر نکند و همه با دلي خوش و شور و نشاط وارد عرصه انتخابات شوند.


نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
|
در حال بررسی: ۰
|
انتشار یافته: ۱
لطف الله بهرو
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۲۲ - ۱۳۹۴/۰۴/۳۱
0
2
درود بر شما.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین