|
|
امروز: دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۳:۵۷
کد خبر: ۵۵۲۳۴
تاریخ انتشار: ۳۰ تير ۱۳۹۴ - ۱۳:۲۲
وی اظهار داشت: هم اکنون کشور در حال ورود به فصل جدیدی از حیات سیاسی، اقتصادی واجتماعی است به طوری که با توافق اخیر هسته ای شاهد تحولاتی در سطح جهان و مناسبات و روابط بین المللی هستیم.
معاون رییس جمهوری در امور زنان و خانواده با بیان اینکه در شرایط پسا تحریم به سر می بریم گفت: باید برای تحقق سیاست های دولت به منظور خروج از رکود و ایجاد رونق اقتصادی نقش و جایگاه زنان لحاظ شود و برنامه ریزان وتصمیم گیران از این نقش تاثیر گذار غفلت نورزند.

 شهیندخت مولاوردی روز سه شنبه در نشست هم اندیشی ظرفیت های ناشناخته فرهنگی، اجتماعی زنان کارگر که با حضور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و جمعی از کارگران زن در محل این وزارتخانه برگزار شد این مطلب را عنوان کرد.

وی اظهار داشت: هم اکنون کشور در حال ورود به فصل جدیدی از حیات سیاسی، اقتصادی واجتماعی است به طوری که با توافق اخیر هسته ای شاهد تحولاتی در سطح جهان و مناسبات و روابط بین المللی هستیم.

مولاوردی با اشاره به وضعیت موجود نرخ فعالیت اقتصادی زنان ادامه داد: بر اساس نتایج سرشماری سال 90 از مجموع زنان 10 سال به بالا 10 درصد شاغل، 6/2 درصد بیکار در جستجوی کار، 1/20 درصد محصل، 5/2 درصد دارای درآمد بدون کار هستند.

به گفته معاون رییس جمهوری 60 درصد این افراد خانه دار بوده و حدود 87 درصد از جمعیت زنان به لحاظ اقتصادی غیر فعال هستند .

وی با بیان اینکه اشتغال زنان 7/79 درصد است افزود: براساس نتایج این سرشماری نرخ اشتغال مردان 5/91 درصد می باشد این در حالی است که نرخ فعالیت اقتصادی زنان دارای تحصیلات عالیه 3/34 درصد و مردان دارای تحصیلات عالیه 44/60 درصد است .

مولاوردی تصریح کرد: زنان در جهان با طیف وسیعی از چالش ها نظیر انتخاب شغل، شرایط کار، تساوی حقوق و دستمزد و برابری تعادل در مسوولیت های کاری و خانوادگی مواجه هستند و شکاف های جستو بازار کار بیش از پیش خود را نشان می دهد.

وی خاطر نشان کرد: بحران مالی و اقتصادی جهان نیاز به تحقق برابری جنسیتی در بازار کار برای مقابله با آسیب پذیری ناشی از شوک های اقتصادی و فقر را آشکار می کند.
منبع: ایرنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین