|
|
امروز: جمعه ۰۱ تير ۱۴۰۳ - ۲۳:۴۸
کد خبر: ۵۵۱۶۶
تاریخ انتشار: ۲۹ تير ۱۳۹۴ - ۲۰:۳۴
روزنامه بیزنس استاندارد روزدوشنبه با چاپ مقاله ای به قلم سوما شیکارسوندراسن با عنوان 'ایران افق جدیدی برای هند ' توافق هسته ای را فرصتی ارزشمند برای بخش تجاری وشرکت های بزرگ هند می داند و می نویسد تجار هندی نمی توانند این فرصت را از دست بدهند.
درادامه این مقاله آمده است:اگر هند بتواند قراردادهای خوبی در زمینه حفاظت سرمایه گذاری وخودداری ازمالیات مضاعف به ایران به دست آورد می تواند به عنوان مرکز منطقه ای برای ورود شرکت های چند ملیتی به ایران عمل کند .

دربخش دیگری ازاین مقاله اضافه شده است: شرکت های هندی معمولا نسبت به مسائل جغرافیایی وسیاسی تمایلی ندارند اما این توافق ممکن است عوض کننده بازی برای صنایع هند باشد.

در ادامه این مقاله آمده است : ایران به رغم تحریم های سخت، تشکیلات زیر ساختی با کیفیت مناسب، نظام ترابری عمومی ونظام سلامت مناسبی ایجاد کرده است .

این مقاله می افزاید : اگر هندی ها از تفکرات سنتی خود نسبت به ایران صرف نظر کنند وبفهمند که ایران نه مانند عربستان سعودی کشوری محافظه کار و نه مانند مراکش ومصر می تواند تحت تاثیر قدرت های غربی قرار گیرد می توانند از فرصت های موجود در این کشور استفاده کند.

درادامه مقاله روزنامه بیزنس استاندارد آمده است : براساس بررسی 'سهولت تجارت کردن ' که ازسوی بانک جهانی صورت گرفته ایران درجمع 189 کشور درردیف 130 وهند دراین جدول در رده 142 قرار دارد .همچنین ایران در زمینه اجرای قراردادها درردیف 66 و هند در ردیف 189 قرار دارد و این مسائل باعث شده که تاجران هندی نتوانند از فرصت های موجود در ایران صرف نظر کنند.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین