کد خبر: ۵۵۱۱۰
تاریخ انتشار: ۲۹ تير ۱۳۹۴ - ۱۵:۵۸
رازلیق یکی از دهستانهای ششگانه بخش مرکزی شهرستان سراب است که از شمال به کوه سبلان از جنوب به دهستان هریس از خاور به دهستان آغمیون و از باختر به دهستان ینکجه محدود می باشد.
همزمان با تعطیلات عید فطر و با فداکاری یک جوان سرابی، کودک 10 ساله از چنگال خرس گرسنه و از مرگ حتمی نجات یافت ولی جراحات ناشی از این حادثه، کودک مجروح را روانه بیمارستان کرد.

تارنمای خبری 'صدای سراب' روز دوشنبه به نقل از یوسف عزت الله زاده ناجی این کودک ده ساله نوشت: همزمان با عید فطر به همراه عده ای از اقوام جهت تفریح به ارتفاعات رازلیق رفتیم که پسر 10 ساله دایی همسرم به نام محمد طه نیز همراه ما بود.

عزت الله زاده افزود: پس از طی مسیر یک ساعته تا ارتفاعات رازلیق گروهی از اقوام از جمله پدر این کودک اقدام به صعود به بالای یک صخره کردند و من و محمد طه در پایین صخره که چینش سنگ های اطراف حالت غار مانندی ایجاد کرده بود به مدت نیم ساعت توقف کردیم، اما وقتی می خواستیم از آنجا راه بیافتیم، دو خرس را دیدم که یکی غرش کنان به طرف ما حمله می کند.

وی گفت: با نیزه ای که در دست داشتم گارد گرفتم ولی خرس دو متر مانده به من با تغییر جهت و ضربه وارد کردن و پرت کردن من به زمین کودک را از ناحیه فک و گردن به دهان گرفت و پس از اینکه مقداری دور شد، کودک را زمین زد.

این جوان فداکار سرابی خاطر نشان کرد: لطف خدا در آن لحظه به من قدرتی داد که فورا از زمین بلند شدم و فریاد کنان به سمت خرس حمله ور شدم و خرس که می خواست دوباره کودک را به دهن بگیرد با دیدن من به سمت من حمله ور شد ولی چند متر مانده به من خرس دوباره تغییر مسیر داده و به سمت دره فرار کرد.

عزت الله زاده گفت: با توجه به جراحات شدید وارد شده از ناحیه فک و گردن به محمد طه و خونریزی شدید وی، مسیر رفت یک ساعته با پای پیاده را در عرض یک ربع به جاده رسیدیم که با توجه به تماس تلفنی قبلی، اورژانس در محل حاضر بود و بلافاصله کودک زخمی را به بیمارستان اعزام کردیم که جا دارد از حضور به موقع اورژانس تشکر کنم که بعد از اقدامات اولیه کودک را به تبریز اعزام کردند.

وی ادامه داد: خوشبختانه با اطلاعی که از بیمارستان گرفتیم بعد از عمل جراحی فک و صورت و زیبایی توسط متخصصین مغز و اعصاب، حال عمومی محمد طه خوب است.

عزت الله زاده با بیان اینکه نجات این کودک از مرگ حتمی در عید فطر را یک عیدی از سوی خداوند متعال می داند، یادآور شد: یک فرد هر قدر قوی باشد در مقابل تنها یک پنجه خرس که در کنار فرزندش و در وحشی ترین حالت خود قرار دارد نمی تواند کاری از پیش ببرد.

وی اضافه کرد: لطف خدا بود که با قوت قلب دادن در آن صحنه وحشتناک موجب شد باعث ترس آن حیوان شوم و کودک را از مرگ حتمی نجات دهم.

این جوان فداکار سرابی در ادامه با ترسیم صحنه ای زیبا از مهر فرزند به پدر گفت: در این اتفاق تلخ، به رغم جراحت شدید وارد آمده به محمد طه از ناحیه فک و گردن که حتی موجب از حال رفتن افرادی حاضر در صحنه شد، این کودک در فکر پدر خود بود که مبادا طعمه خرس شود و همچنین مدام از من تشکر می کرد که جانش را نجات داده ام.

عزت الله زاده با اشاره به تجربه تلخ خود از این حادثه به خانواده ها توصیه کرد با توجه به بکر بودن طبیعت شهرستان سراب از تردد کم تعداد در این مناطق پرهیز کنند و در صورت امکان از همراه بردن کودکان خودداری کنند.

رازلیق یکی از دهستان های شهرستان سراب در استان آذربایجان شرقی ایران است که بر اساس سرشماری سال 1385 شمسی، بیش از 10 هزار نفر جمعیت دارد. دهستان رازلیق در بخش مرکزی شهرستان سراب جای دارد.

رازلیق یکی از دهستانهای ششگانه بخش مرکزی شهرستان سراب است که از شمال به کوه سبلان از جنوب به دهستان هریس از خاور به دهستان آغمیون و از باختر به دهستان ینکجه محدود می باشد.

شهرستان سراب بیش از 130 هزار نفر جمعیت دارد و مرکز آن شهری به همین نام در فاصله حدود 134 کیلومتری شرق تبریز واقع شده است.

منبع: ایرنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین