|
|
امروز: پنجشنبه ۲۹ شهريور ۱۴۰۳ - ۲۲:۲۳
کد خبر: ۵۴۹۷۹
تاریخ انتشار: ۲۸ تير ۱۳۹۴ - ۱۹:۱۶
باد شدید و وقوع توفان همراه با رگبار و رعد و برق، عصر یکشنبه برخی از مناطق استان البرز را در نوردید.
وقوع باد شدید باعث تشدید پدیده گرد و خاک در استان به ویژه شهرستان کرج شده است به گونه ای که دید مستقیم را به کمتر از 50 متر رسانده است.

رگبار شدید که هم اکنون در آسمان استان البرز به ویژه شهرستان کرج در حال وقوع است، نتوانسته پدیده گرد و خاک موجود در آسمان استان را از بین ببرد و همراهی این بارش با باد شدید و توفان آسمان استان را ملتهب کرده است.

شرایط آب و هوایی استان البرز اکنون برای گروه های حساس، بیماران به ویژه بیماران قلبی بسیار ناسالم است و توصیه این است که مردم در صورت امکان از خانه های خود خارج نشوند.

هجوم موج ریزگردها در کرج برای چهارمین روز متوالی باعث کاهش شدید دید افقی شده و طبق اعلام اداره کل هواشناسی استان، امشب آسمان کرج دوباره پر از گردو خاک می شود.

مسوولان هواشناسی استان البرز به گروه های حساس و بیماران قلبی توصیه کرده اند که هنگام بروز پدیده گرد و خاک که آسمان را تیره و تار کرده است، در مکان های باز حضور نیابند.

طبق اعلام سازمان هواشناسی و بر اساس تحلیل آخرین نقشه های پیش یابی در ساعات بعد از ظهر امروز و امشب در استان البرز به ویژه شهرستانهای کرج و فردیس رگبار و رعد و برق، در برخی ساعات وزش باد شدید همراه با گرد و خاک پیش بینی می شود.

همچنین وضعیت هوا در محور کرج - چالوس در حال حاضر ابری همراه با وزش باد است. ماکزیمم سرعت باد در این محور 72 کیلومتر بر ساعت است.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین