|
|
امروز: چهارشنبه ۰۶ تير ۱۴۰۳ - ۰۳:۴۶
کد خبر: ۵۴۹۷۷
تاریخ انتشار: ۲۸ تير ۱۳۹۴ - ۱۹:۰۸
معاون عمرانی استاندار کردستان گفت: هیچ گونه تلفات جانی ناشی از وقوع سیل بی سابقه روز گذشته (شنبه) در شهرستان سقز گزارش نشده است.
امیر قادری روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: تیم های کارشناسی مشغول برآورد خسارات مالی سیل در سقز هستند و آمار و اطلاعات جمع آوری شده متعاقبا به اطلاع مردم خواهد رسید.

وی گفت: حجم عظیم بارندگی و شدت بارش ها در این حادثه در 50 سال اخیر بی سابقه بوده است به طوری که درمدت زمان کمتر از 45 دقیقه در ایستگاه هواشناسی کسنزان سقز بیش از 60 میلی متر بارش به ثبت رسید که این حجم فراوان بارش موجب جاری شدن غیر منتظره سیلاب تابستانه در این شهر شد.

وی افزود: بارش های ناگهانی شهر سقز شرایط را برای جاری شدن سیل فراهم ساخت که در نهایت باعث آبگرفتگی معابر و منازل مسکونی، بازار و واحدهای تجاری در برخی از محل های شهر سقز شد.

قادری تصریح کرد: در این راستا بلافاصله ستاد بحران در محل فرمانداری سقز تشکیل شد و دستگاه های اجرایی در اسرع وقت براساس شرح وظایف خود برای رسیدگی به حادثه و کمک به آسیب دیدگان احتمالی وارد عرصه شده و اقدامات لازم را به عمل آوردند.

وی خاطر نشان کرد: در ادامه نیز با بازدید از مناطق حادثه دیده از جمله بازار شهر سقز از نزدیک میزان خسارات ناشی از وقع سیلاب مورد بررسی قرار گرفت.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کردستان گفت: شهروندان سقزی ضروری است با رعایت نکات ایمنی برای جلوگیری و به حداقل رساندن خسارات احتمالی در موارد مشابه در آینده از آمادگی لازم برخوردار باشند و با تیم های امداد و نجات ستاد بحران شهرستان همکاری کنند.

وی با اشاره به اینکه پس از وقوع سیل نقاط حادثه خیز در مناطق مختلف شهر شناسایی شد، گفت: در این زمینه مقرر گردید در حداقل زمان ممکن شرایط برای اجرای سازه های نگهبان و دیواره ها و امکانات مهار سیل آب در نقاط حادثه خیز شهر سقز احداث تا در صورت بروز حادثه های مشابه، میزان خسارت کاهش یابد.

قادری در پایان ضمن تاکید بر لزوم آمادگی دستگاه های اجرایی عضو ستاد مدیریت بحران ، بر امادگی مردم برای رویارویی و مقابله با هرگونه حادثه غیر مترقبه در کوتاه ترین زمان ممکن تاکید کرد.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین