|
|
امروز: شنبه ۰۹ تير ۱۴۰۳ - ۰۵:۳۳
کد خبر: ۵۴۹۴۴
تاریخ انتشار: ۲۸ تير ۱۳۹۴ - ۱۳:۵۵
دولت باغچه لی رهبر حزب حرکت ملی ترکیه با اشاره به اینکه تروریستهای داعش در روز نخست عید فطر عراق را به خاک و خون کشیدند،گفت : مساله تروریسم به عنوان اولویت نخست جهان اسلام می باید طرح و برای آن چاره اندیشی شود.
به گزارش خبرگزاری آناتولی «باغچه لی» روز یکشنبه در دیدار با هواداران حزب حرکت ملی به مناسبت عید فطر ، افزود: رهبران و علمای جهان اسلام می باید با تشکیل« شورای جهان اسلام» در این زمینه اقدامات لازم را به عمل آورند و ترکیه به عنوان یک کشور مهم اسلامی می تواند در این زمینه پیشقدم باشد.

رهبر حزب حرکت ملی ترکیه در مورد مسایل داخلی ترکیه گفت : از تشکیل دولت اقلیت در ترکیه حمایت نمی کنیم.

باغچه لی در مورد تشکیل دولت ائتلافی در ترکیه گفت: حزب عدالت و توسعه می تواند با کمک احزاب جمهوریخواه خلق و اتحادیه دمکراتیک خلقها دولت ائتلافی را با مشارکت 470 نماینده تشکیل دهد و حزب حرکت ملی به عنوان حزب مخالف در مجلس انجام وظیفه خواهد کرد.

وی با رد ادعاهای موجود در رسانه های ترکیه مبنی بر احتمال حمایت حزب حرکت ملی از تشکیل یک دولت اقلیت از سوی حزب عدالت و توسعه گفت: چنین ادعایی صحت ندارد و ما ترجیح می دهیم بجای این حمایت بار دیگر به آرای مردم مراجعه شود.

حزب حرکت ملی با گرایشات ملی مذهبی 80 نماینده در مجلس ملی ترکیه دارد.

لازم به ذکر است در آخرین انتخابات عمومی ترکیه که در ماه گذشته برگزار شد هیچ یک از احزاب سیاسی موفق به کسب اکثریت مجلس برای تشکیل یک دولت اکثریت نشدند.

پس از تفویض وظیفه تشکیل دولت از سوی رجب طیب اردوغان نخست وزیر ترکیه به احمد داوداوغلو نخست وزیر و رهبر حزب عدالت و توسعه وی را رهبران سه حزب جمهوریخواه خلق، حرکت ملی و اتحادیه دمکراتیک خلقها در هفته گذشته دیدارهایی انجام داد.

به گفته داوداوغلو دور دوم این مذاکرات در هفته جاری پی گرفته خواهد شد.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین