|
|
امروز: يکشنبه ۱۳ خرداد ۱۴۰۳ - ۰۲:۰۱
کد خبر: ۵۴۸۳۱
تاریخ انتشار: ۲۷ تير ۱۳۹۴ - ۱۷:۳۷
نماینده مردم شهرستان خاش در مجلس شورای اسلامی گفت: در مذاکرات هسته ای گفتمان اعتدال و تدبیر و امید بر شیوه ظلم، ستم، زور و جنگ و تهدید و کشتار پیروز شد.
حمیدرضا پشنگ روز شنبه در اجتماع با شکوه نمازگزاران عید سعید فطر شهرستان خاش با تبریک این عید سعید و عید موفقیت کشورمان در مبحث فناوری نوین هسته ای بیان کرد: تلاش، همت و تدابیر هوشمندانه دولتمردان که با رهنمودهای مدبرانه رهبر معظم انقلاب مذاکرات طاقت فرسا با گروه 1+5 را به موفقیت رساندند، قابل تقدیر و ارزشمند است.

وی اظهار داشت: باید رییس جمهوری و تیم مذاکره کننده هسته ای به سرپرستی دکتر ظریف را تحسین کنیم، زیرا با اخلاص، مجاهدت و تلاشی بی وقفه توانستند دنیا را مجاب کنند که ایران از ظرفیت انرژی هسته ای برای مقاصد صلح آمیز بهره می برد و با سلاح هسته ای و نابود کردن ملت ها مخالف است.

این نماینده اهل سنت مجلس ابراز امیدواری کرد که در آینده نیز با برچیده شدن تحریم ها و آزاد شدن سرمایه های بلوکه شده کشورمان به سمت پیشرفت، توسعه، عمران و آبادانی پیش برود.

پشنگ با قدردانی از تلاش های دولتمردان و بویژه همت استاندار سیستان و بلوچستان برای حل مشکلات و معضلات اجتماعی و خدمات رسانی در حوزه های مختلف، گفت: طرح های بزرگ زیربنایی در منطقه در دست اقدام است که نمونه آن آبرسانی به شهر خاش و نقاط روستایی است.

نماینده مردم خاش در مجلس شورای اسلامی گفت: دولت برای انتقال آب از کارواندر به خاش 300 میلیارد تومان اعتبار اختصاص داده و با پیمانکاری قوی و کاربلد قرارداد اجرایی امضا شده و بزودی برای ادامه اجرای این پروژه کارها با قوت و سرعت شتاب می گیرد.

عضو کمیسیون عمران مجلس با اشاره به اینکه مبلغ 500 میلیون دلار برای بخش آب کشور در سال جاری مصوب شده است، افزود: سالانه 1400 میلیارد تومان در بخش تامین آب روستایی کشور هزینه می شود.

وی اظهار داشت: با تلاش وهمت نمایندگان مردم در مجلس و پیگیری همکاران در کمیسیون عمران میزان دو درصد سهمیه اعتبارات وزارت نفت در سال 94 به سه درصد رسیده و علاوه برآن در بودجه امسال یک درصد برای مبحث بهداشت و 30 درصد دیگر نیز سهمیه برای حوزه پزشکی پیش بینی شده است.

پشنگ ادامه داد: برای حوزه شهرستان خاش اعتبارات خوبی در زمینه اجرای راه مرزی روتک، راهسازی، آبرسانی به شهر و نقاط روستایی و غیره پیش بینی شده که از محل اعتبارات ملی، استانی و ماده 180 در طرحهای یاد شده هزینه می شود.

وی با تاکید بر ضرورت همکاری و مشارکت قشرهای مختلف مردم برای تامین امنیت در جامعه گفت: همه ما می دانیم مجرمان از شهر خودمان هستند و از آنها بطور کامل شناخت داریم لذا باید با احساس مسوولیت افراد شرور را هدایت و ترغیب به توبه کنیم و اگر قابل هدایت نیستند قاطعانه تکلیف خود را با آنها روشن کنیم.

وی ادامه داد: کشاندن معضلات کوچک و مباحث ناامنی به مجلس و مرکز کشور امری نامعقول است و باید همگان اوضاع را مدیریت کنیم و در امر تحکیم و تقویت وحدت و همگرایی و مقابله با مجرمان و افراد خاطی خودمان هزینه کرده و زمینه را برای انجام کار و خدمت در حوزه های مختلف فراهم سازیم.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین