کد خبر: ۵۴۷۶۰
تاریخ انتشار: ۲۶ تير ۱۳۹۴ - ۱۸:۳۷
سرکرده گروه تروریستی تکفیری داعش، خواستار توقف انتشار ویدئوهای این گروه از شیوه اعدام قربانیان شد.
خبرگزاری سمای فلسطینی در خبری از دمشق به نقل از وائل عصام روزنامه نگار فلسطینی اعلام کرد سرکرده گروه تکفیری داعش، خواستار توقف انتشار ویدئوهای این گروه از شیوه اعدام قربانیان شد.

در این خبر آمده است ابوبکر البغدادی در هفته های اخیر فرمانی صادر کرده است که به موجب آن انتشار تصاویر شیوه اعدام قربانیان به دست عناصر داعش ممنوع و دلیل منع انتشار این تصاویر «رعایت حال مسلمانان به ویژه کودکان!!!» عنوان شده است.

وائل عصام توضیح داد:« دستور ابوبکر البغدادی شامل ممنوعیت تصویر برداری از روند اعدام قربانیان نیز می‌شود اما براساس این دستور تصویربرداری و انتشار ویدیوی آغاز و پایان کار یعنی نشان دادن تصویر سرهایی که از بدنها جدا شده‌اند، مشکلی ندارد.»

داعش در ماه‌های اخیر ویدئوی جدیدی را از اعدام مخالفانش منتشر نکرده است اما کارشناسان می گویند منع تصویربرداری و ممنوعیت انتشار ویدیوهای اعدام، هیچ تاثیر در روند برخورد این گروه با قربانیان نداشته است.

وائل عصام ادامه داد: فرمان ابوبکر البغدادی، در داخل داعش با واکنش هایی مواجه شده است. به ویژه اتباع عربستانی عضو داعش از این فرمان انتقاد کردند و ابراز داشتند انتشار این تصاویر با هدف رعب و وحشت دشمن است و این تصاویر ارتباطی به عامه مردم ندارد.

برخی از کارشناسان می گویند انتقاد عربستانی های عضو داعش که از آنان در گروه به عنوان قصاب یاد می‌شود غیرممکن است زیرا ساختار گروه کاملا دیکتاتوری است و کسی جرات ابراز نظر مخالف ندارد ضمن اینکه عربستانی های وابسته به داعش فقط ابزاری برای آدم کشی هستند و هیچ جایگاه خاصی در این گروه ندارند.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین