|
|
امروز: دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۴:۵۷
کد خبر: ۵۴۷۴۹
تاریخ انتشار: ۲۶ تير ۱۳۹۴ - ۱۷:۱۴
مسجد جامع رم که بزرگترین مسجد اروپا است، امروز (جمعه) شاهد حضور با شکوه روزه دارانی بود که مراسم عید فطر را برگزار کردند و همزمان رییس جمهوری ایتالیا فرا رسیدن مهمترین عید اسلامی را به مسلمانان این کشور تبریک گفت.
سرجوماتارلا رییس جمهوری ایتالیا در پیام تبریک خود گفت: کثرت گرایی عبادی و رد هر نوع تبعیض مذهبی از جمله دستاوردهای تاریخی هستند که قانون اساسی ایتالیا انرا تضمین می کند.

عبدالله رضوان دبیرکل مرکز اسلامی فرهنگی مسجد بزرگ رم با اعلام رویت ماه شوال ، پایان ماه رمضان و عید فطر را به همه مسلمانان تبریک گفت.

مراسم اقامه نماز عید فطر در مسجد بزرگ رم به علت انبوه جمعیت نمازگذاران در سه نوبت و در ساعات 8:30 و 9:30 و 10:30 صبح به وقت محلی برگزار شد.

حضور پرشور و باشکوه مسلمانان در این مراسم موجب شد تا از ساعات اولیه امروز پلیس با تدابیر شدید امنیتی برخی از خیابانهای منتهی به مسجد رم را بر روی رفت و امد خودروها مسدود کند.

در شهر میلان در شمال ایتالیا هزاران مسلمان بدلیل نداشتن یک مسجد مناسب، نماز عید را در استادیوم 'ولودرومو ویگورلی ' اقامه کردند.

در شهر تورینو در شمال ایتالیا نیز برای نخستین بار 'فاسینو' شهرداراین شهر در مراسم عید شرکت و به مسلمانان تبریک گفت.

حدود یک ونیم میلیون مسلمان درایتالیا زندگی می کنند که 70 هزار نفر ایتالیایی هستند. اسلام پس از مسیحیت دومین دین بزرگ در این کشور است.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین