|
|
امروز: يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۰:۱۶
کد خبر: ۵۴۷۳۹
تاریخ انتشار: ۲۶ تير ۱۳۹۴ - ۱۶:۲۶
امام جمعه بجنورد گفت: باید خداقوتی جانانه به اعضای تیم مذاکره کننده هسته ای کشورمان بگوییم زیرا این تیم در مذاکرات 22 ماه به هیچ وجه زیر بار زور نرفت.
حجت الاسلام ابوالقاسم یعقوبی در خطبه های نماز جمعه شهر بجنورد افزود: زحمات و دقت عزیزان گروه مذاکره کننده کشورمان باعث شد تا این مذاکرات که 12 سال ادامه داشت در فاصله زمانی کوتاه شتاب گرفته و به یک جمع بندی خوب منجر شود.

وی با اشاره به اینکه یک مرحله مهم از مذاکرات هسته ای را پشت سر گذاشته ایم، اظهار امیدواری کرد: کشورهای طرف مذاکره عاقلانه پای جمع بندی بمانند و دبه در نیاورند.

خطیب نمازجمعه بجنورد همچنین خطاب به برخی از گروه ها، گفت: مساله هسته ای و مذاکره در سطح ملی و بین المللی مطرح است و این موضوع را نباید به جریان های سیاسی تنزل داد.

وی افزود: خوشبختانه همه جریان های سیاسی در کشور به موضوع مهم هسته ای، ملی نگاه می کنند و تاکنون در صحنه های مختلف با سر دادن شعار انرژی هسته ای صلح آمیز حق مسلم ماست از آن حمایت کردند.

وی همچنین به سخنان رهبر معظم انقلاب در جمع شماری از استادان، دانشجویان و مسوولان آموزش عالی کشور اشاره کرد و گفت: معظم له در این دیدار اشاره داشتند که با جمع بندی مذاکرات، برخورد استکبار با انقلاب تمام نشده و باید بیش از گذشته مراقب بود زیرا در استکبار صفت درنده خویی وجود دارد.

حجت الاسلام یعقوبی همچنین به هشدار رهبر معظم انقلاب به مسوولان دانشگاه در نشست اخیر اشاره کرد و گفت: معظم له خطاب به مسوولان دانشگاه گفته اند، دانشگاه محل برگزاری کنسرت نیست بلکه جای تولید علم و معرفت افزایی است.

وی افزود: محیط های علمی را نباید با بازی سرگرمی گناه آلوده و مخلوط کرد و باید گذاشت تا نیروهای متخصص برای نظام اسلامی تربیت شوند.

وی گفت: همچنین معظم له خواسته اند که از انسان های ارزشی و متدین در بدنه دانشگاه و کرسی استادی استفاده و از به حاشیه راندن افراد باتجربه پرهیز شود.



*شورای نگهبان نبض نظام است

امام جمعه بجنورد با اشاره به 26 تیر سالروز تاسیس شورای نگهبان در سال 1359، گفت: این شورا پشتوانه صیانت از قانون اساسی و جلوگیری از انحراف در قانونگذاری و مسوولیت پذیری و در یک کلام، نبض نظام اسلامی محسوب می شود.

وی افزود: اعضای این شورا سه وظیفه خطیر تفسیر قانون، بررسی مصوبات مجلس شورای اسلامی و تطبیق آن با شرع و صلاحیت کاندیداها را برعهده دارند که با کمال دقت و قدرت به وظایف خود عمل می کنند.

وی گفت: جایگاه شورای نگهبان، جایگاهی رفیع است زیرا در راس آن معتمدین امین قرار دارند و مورد تایید رهبر معظم انقلاب هم هستند و امیدواریم در مسوولیت خطیری که بر عهده دارند، در دو انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری در اسفندماه سال جاری همچون گذشته موفق باشند.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین