کد خبر: ۵۴۷۳۷
تاریخ انتشار: ۲۶ تير ۱۳۹۴ - ۱۶:۱۶
امام جمعه یاسوج با تبریک توافق هسته ای ایران و کشورهای عضو گروه 1+5، گفت: تلاش های تیم مذاکره کننده هسته ای ایران پس از 22 ماه و با هدایت مقام معظم رهبری و حمایت همه جانبه مردم به ثمر نشست.
حجت الاسلام و المسلمین سید علی اصغر حسینی در خطبه های نماز جمعه یاسوج افزود: برای اولین بار در تاریخ سیاسی دنیا است که یک کشور به اصطلاح جهان سوم در مقابل قدرت های مطرح روی میز مذاکره نشسته و آنها را وادار به پذیرش خواسته به حق خود می کند.

وی بیان کرد: باراک اوباما رییس جمهوری آمریکا تا پیش از این توافق به هیچ عنوان نمی پذیرفت که ایران اسلامی دارای انرژی صلح آمیز هسته ای باشد.

حسینی اظهار کرد: به لطف الهی و با تلاش تیم شجاع، غیور، توانمند و دلسوز مذاکره کننده هسته ای کشور اکنون دنیا ایران اسلامی را دارای انرژی صلح آمیز هسته ای قلمداد می کند.

وی عنوان کرد: با توجه به عصبانیت رژیم صهیونیستی از توافق هسته ای ایران و غربی ها دولتمردان آمریکا نیز به سردمداران این رژیم جعلی اعلام کرده اند که نگران نباشند زیرا ایران دیگر توانایی ساخت بمب اتم را ندارد.

حسینی ابراز داشت: ایران اسلامی هرگز درصدد ساخت بمب اتم و حمله نظامی به سایر کشورهای دنیا نبوده و نیست اما هیچگاه از ضدیت با رژیم صهیونیستی دست برنمی دارد.

امام جمعه یاسوج افزود: ظلم ستیزی جزو اصول راهبردی نظام و انقلاب است و ملت ایران نیز با کشورهای زورگو و ستمگر از جمله آمریکا و رژیم صهیونیستی هرگز سازگاری نخواهند داشت.

حسینی با اشاره به 26 تیر سالروز تاسیس شورای نگهبان قانون اساسی، گفت: در مورد اهمیت چشمگیر این شورا همین بس که تکیه گاه و مایه اطمینان ملت ایران، نبض نظام مقدس جمهوری اسلامی و تفسیر کننده قوانین است.

وی بیان کرد: علاوه بر این شورای نگهبان وظایف و رسالت هایی مهم شامل مطابقت قوانین با شرع و احکام اسلام، نظارت بر اجرای صحیح و دقیق انتخابات و حفاظت از آرای مردم در انتخابات را بر عهده دارد.

حسینی با تبریک فرارسیدن عید فطر، اظهار کرد: این عید روز پاداش گرفتن روزه داران حقیقی است.

وی عنوان کرد: نماز عید فطر امسال در یاسوج ساعت هفت صبح شنبه 27 تیر 94 در بلوار عدل اقامه می شود و میزان زکات فطریه برای هر نفر در کهگیلویه و بویراحمد نیز 45 هزار ریال است.

حسینی ابراز داشت: عربستان سعودی با پشتیبانی آمریکا، رژیم صهیونیستی و سایر استعمارگران اقدام به تجاوز نظامی به یمن و ارتکاب انواع جنایت ها علیه مردم مظلوم این کشور اسلامی کرده است.

وی افزود: مسوولان سازمان ملل متحد که خود را مدعی طرفداری از حقوق بشر می دانند در مقابل این جنایت های ددمنشانه سکوت کرده و هیچگونه واکنشی از خود نشان نمی دهند.

حسینی سازمان ملل متحد را ابزار دست استعمارگران و کشورهای زورگو دانست و گفت: به لطف الهی ملت مظلوم یمن در این جنگ نابرابر پیروز خواهند شد.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین