|
|
امروز: چهارشنبه ۱۳ تير ۱۴۰۳ - ۱۳:۰۰
کد خبر: ۵۴۷۱۵
تاریخ انتشار: ۲۶ تير ۱۳۹۴ - ۱۵:۰۷
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان گفت: امروز باید از دو جهت به مردم تبریک بگویم و فرارسیدن عید سعید فطر و موفقیت مسوولان در رابطه با صنعت هسته ای را به ملت ایران تبریک می گویم.
آیت الله سید یحیی جعفری در خطبه های نماز جمعه کرمان در مصلای امام علی (ع) افزود: به دلیل هدایت های ارزشمند مقام معظم رهبری و حمایت های ایشان از تیم مذاکره کننده هسته ای، دنیا مجبور شد ایران را به عنوان یک کشور هسته ای به رسمیت بشناسد.

وی بیان کرد: از تیم مذاکره کننده هسته ای بالاخص دکتر ظریف وزیر امور خارجه ایران تشکر و سپاس را به عمل می آورم.

وی گفت: با موفقیت مذاکرات هسته ای اتفاق بزرگی افتاد و به غیر از رژیم نامشروع صهیونیستی همه دنیا و همه مسوولین از این مسئله استقبال کردند.

نماینده ولی فقیه در استان کرمان اظهار کرد: البته هنوز در جمع بندی به توافق رسیدیم و اگر آمریکا با تحریک لابی های صهیونیستی مخالفت نکند روند مذاکرات هسته ای ادامه خواهد داشت.

وی افزود: صنعت هسته ای برای کشور از اهمیت زیادی برخوردار است و طرف های مقابل می دانستند که ما به دنبال سلاح هسته ای نیستیم اما قبول نداشتند و حرفشان این بود که ایران باید اثبات کند.

آیت الله جعفری گفت: رهبر معظم انقلاب مدت هاست که ساخت و نگهداری سلاح هسته ای و شیمیایی را تحریم و حرام کرده اند و غربی ها این موضوع را می دانند اما با این حال با دانستن این موضوع قصد گرفتن امتیاز را داشتند.

وی خاطرنشان کرد: رییس جمهوری هم در خصوص مذاکرات هسته ای گفته است که این یک بازی برد برد است و امتیازاتی را طرف های مقابل و امتیازاتی را ایران می گیرد و البته گرفتن امتیاز برای ما بسیار با اهمیت است و ایران باید از لحاظ قدرت در آینده به مرحله ای برسد که آمریکا و امثالهم نتوانند ما را تحریم کنند.

امام جمعه کرمان افزود: اکنون این مسئله مطرح است که جایزه صلح نوبل را به چه کسی بدهند که روزنامه ها در رابطه با این موضوع نوشتند وزیر امور خارجه ایران و همچنین وزیر امور خارجه آمریکا می توانند نامزد آن باشند.

وی با اشاره به اینکه همه مردم مستکبرین عالم را به خوبی می شناسند گفت: کشورهای غربی مانند آمریکا و به گفته مسوولان این کشور آنقدر سلاح هسته ای دارند که می توانند چندین مرتبه جهان را نابود کنند آنوقت به ملت ایران می گویند شما حق ندارید از انرژی صلح آمیز هسته ای استفاده کنید.

وی بیان کرد: مستکبر و استکبار یعنی کسی که حرف حق را به دلایلی از جمله داشتن قدرت نظامی، سیاسی، اقتصادی و موارد دیگر قبول ندارد.

آیت الله جعفری گفت: مستکبرین در برابر سخن حق و حرف درست سر تسلیم فرود نمی آورند و اکنون در حال نابودی کشور یمن هستند.



**استاندار کرمان شهید زنده است



وی در بخش دیگری از خطبه های نماز جمعه از استاندار کرمان به عنوان شهید زنده یاد کرد و افزود: علیرضا رزم حسینی هشت سال دوران دفاع مقدس با حاج قاسم سلیمانی همکاری داشت و امروز در خصوص موضوع آب و بحث انتقال آن به کرمان زحمات فراوانی می کشد.

نماینده ولی فقیه در استان کرمان به بازدید چند روز گذشته خود و جمعی از مسوولان از تونل انتقال آب در منطقه قریه العرب اشاره کرد و گفت: کارهای بزرگی برای انتقال آب در حال انجام است که تا کسی نبیند باور نمی کند.

وی بیان کرد: اکنون مسوولان در خصوص موضوع بحران آب بیدار شدند و بسیاری از استان های کشور همچون کرمان با مشکل بی آبی و کم آبی مواجه هستند.

آیت الله جعفری گفت: قراردادهایی در رابطه با انتقال آب انجام شده و تا جایی که من به خاطر دارم بیشتر کار در خصوص حل مسئله آب استان از سوی رزم حسینی استاندار کرمان بین استانداران کرمان از گذشته تاکنون در حال انجام است.

وی تصریح کرد: از گذشته در این خصوص با اینکه اطلاع کافی از موضوع آب نداشتم چندین بار به مسوولان وقت تذکر دادم که برای آب کرمان باید فکر کرد.

خطیب جمعه کرمان همچنین به 26 تیرماه سالروز تاسیس شورای نگهبان اشاره کرد و گفت: امام خمینی (ره) و مسوولان نظام در گذشته ضرورت شورای نگهبان را پیش بینی کرده بودند و برای همین این نهاد ارشمند در سال 1359 تاسیس شد.

وی افزود: وجود شورای نگهبان که یکی از وظایف آن تایید قوانینی است که در مجلس به تصویب می رسد بر کسی پوشیده نیست.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین