|
|
امروز: يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۹:۴۲
کد خبر: ۵۴۷۱۲
تاریخ انتشار: ۲۶ تير ۱۳۹۴ - ۱۴:۵۷
امام جمعه کرمانشاه با بی نظیر خواندن مذاکرات 2 ساله کشورمان با کشورهای غربی، تلاش های تیم مذاکرات هسته ای ایران را شایسته تقدیر خواند.
آیت الله مصطفی علما در خطبه های نماز جمعه این هفته شهر کرمانشاه، اظهار کرد: این مذاکرات در تاریخ دیپلماسی بی نظیر بود و بالاخره بعد از 12 سال که کشورمان با تحریم مواجه بود، به برکت استقامت و روحیه بالای ملت ایران، خانواده شهدای هسته ای و البته حمایت های مقام معظم رهبری به نتیجه رسید.

وی تاکید کرد: این روحیه مقاومت و هوشیاری مردم ایران بود که رییس جمهوری ایالات متحده را وادار کرد تا به بی اثر بودن تحریم ها اعتراف کند و بگوید که چاره ای جز این توافق نداشته است.

وی با توصیف توافق اخیر بعنوان اقتدار ملی ایرانیان، اظهار کرد: این دستاورد مهم و اقتداری که امروز در دنیا داریم مرهون هدایت های امام راحل و رهبر معظم انقلاب بود که دنیا را متحیر کرد و لازم است که همگان بدانند، بدون حمایت های رهبری از تیم مذاکره کننده هسته ای، غیرممکن بود نتیجه مذاکرات اینگونه شود.

نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه، گفت: با این توافق، دنیا به این نکته پی برد که ایران اهل منطق، استدلال و فکر است و هرگز زیر بار زور نخواهد رفت.

آیت الله علما در ادامه به 26 تیر سالروز تاسیس شورای نگهبان اشاره کرد و گفت: امام راحل و مقام معظم رهبری در بیانات شان تاکید زیادی بر اهمیت این شورا دارند بطوریکه امام خمینی (ره) فرمودند که شورای نگهبان 100 درصد مورد تایید من است و رهبر انقلاب هم همیشه از اهمیت جایگاه شورای نگهبان سخن گفته اند.

وی افزود: چنین شورایی که مدیریت آن را 6 فقیه مجتهد و عادل بر عهده داشته باشد در دنیا بی نظیر است.

امام جمعه کرمانشاه همچنین سالروز قیام مردم ایران به رهبری آیت الله کاشانی در 30 تیر را یادآوری کرد و گفت: این رخداد مهم در ملی شدن نفت نقش بزرگی داشت و نفت را از چنگ انگلیس که قرار بود برای 100 سال آن را تاراج کند، خارج کرد.

خطیب نماز جمعه کرمانشاه همچنین به دیدار اخیر رهبر معظم انقلاب با دانشجویان اشاره کرد و برخی محورهای مهم این دیدار از جمله ازدواج آسان و لزوم بهره گیری از اساتید ارزشی بجای برخی عناصر نامطمئن در دانشگاه ها و مراکز آموزش و پرورش را مورد تاکید قرار داد و افزود: در این زمینه ها، رهبر معظم انقلاب رهمنودهای لازم را ارائه فرموده اند که برای همگان باید نصب العین باشد.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین