|
|
امروز: دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۴:۳۴
کد خبر: ۵۴۶۸۸
تاریخ انتشار: ۲۶ تير ۱۳۹۴ - ۱۳:۰۴
خطیب جمعه سیرجان گفت: هیئت مذاکره کننده از سلاح منطق با جهان گفت‌وگو کرد و با استفاده از روحیه استقامت با کشورهای عضو مذاکرات را به پایان رساند.
حجت الاسلام حسن حیدری امروز در خطبه‌های نماز اظهار داشت: ملت ایران به دوسلاح کاربردی مقتدر مسلح است که هرکجا صلاح بداند از ۀنها استفاده می‌کند.

امام جمعه موقت سیرجان ضمن قدردانی از تیم مذاکره کننده هسته‌ای افزود: این دوسلاح منطق قوی و داشتن روحیه رزمندگی و استقامت است که هیئت مذاکره کننده ما از سلاح منطق با جهان گفت‌وگو کرد و با استفاده از روحیه استقامت با کشورهای عضو مذاکرات را به پایان رساند.

وی پرهیز از قضاوت های زود هنگام, متانت و اتحاد را لازمه زمان بعد از مذاکرات عنوان کرد و گفت: دشمن عملکرد ما را نظارت می‌کند و همواره به فکر ایجاد اختلاف است و باید مراقب باشیم که دشمن از رفتار و کردار ما بهره نبرد.

امام جمعه موقت سیرجان با قدردانی از حضور مردم شهرستان در مراسم راهپیمایی روز قدس این حضور را نشانه اتحاد در برابر دشمنان اسلام اعلام کرد و افزود : امروز بر همه مردم جهان ثابت شده که نظام اسلامی با صداقت و منطق قوی توانسته فرهنگ انقلاب خود را که صلح جهانی به دور از پدیده تروریسم و زندگی با آرامش و مسالمت هست صادر کند و کسانی مخالف ملت ایران و نظام اسلامی هستند که خوی و رفتارشان کشتار انسانها و ظلم و ستم به ملت‌هاست.

خطیب جمعه سیرجان با تبریک عید سعید فطر این عید را روز امید متقین و روزه داران و روز یاس و ناامیدی کفار و منافقان و کسانی که در اطاعت خداوند نبودند عنوان کرد و افزود: این روز بر اساس آیات و روایات همانند روز قیامت است که هر کسی از اعمال خود خرسند یا نگران است.نماز عید فطر نیز صحنه حضور گسترده مردم خواهد بود.

حیدری بر حفظ ارزشهای اسلامی در خانواده و جامعه تاکید کرد و گفت: همه نگرانی خانواده‌ها برای دوری فرزندان از ارزش‌ها است که شاید خودمان زمینه دوری از دستورات دینی و ارزشی را در خانه فراهم کردیم و امروز جامعه نیز متحول و متاثر از خانواده است که والدین باید مراقب این ارزشها باشند و نا خواسته در دام دشمن برای اجرای برنامه‌های تهاجم فرهنگی نباشیم.

امام جمعه موقت سیرجان کشتار مردم یمن را به دست شیوخ منطقه و آل سعود محکوم کرد و گفت: با وجود آتش بس توسط سازمان ملل امروز ملت مسلمان و مظلوم و بی دفاع یمن با سلاح‌های آمریکایی و اسرائیلی کشته می شوند که لازم است سازمان‌های بین المللی و دفاع از حقوق بشر اقدام عملی برای جلوگیری از این کشتار را به عمل آورند.

وی در خطبه اول هم دوستی به خاطر خدا و دشمنی به خاطر خوا را از دستگیره‌های محکم ایمان بر اساس کلام امام صادق عنوان کرد و کسب رضایت خداوند و تقوا را سعادت دنیوی و اخروی دانست.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین