|
|
امروز: پنجشنبه ۱۴ تير ۱۴۰۳ - ۲۰:۲۱
کد خبر: ۵۴۵۸۱
تاریخ انتشار: ۲۵ تير ۱۳۹۴ - ۱۵:۳۶
'جوسپ یوییس بونت' رئیس اتاق بازرگانی اسپانیا گفت :پس از توافقاتی که صورت گرفته ، ایران و کوبا ، فرصت بسیار آشکاری برای شرکت های اسپانیایی بشمار می آِیند.
به نقل از روزنامه لا وانگواردیا ، بونت که در کنفرانسی در بارسلونا صحبت می کرد اظهار داشت : پس از لغو تحریم های ایران و کوبا ، این دو کشور به فرصت های بسیار آشکاری برای شرکت های اسپانیایی تبدیل می شوند.

وی خاطرنشان کرد اتاق بازرگانی اسپانیا شروع به کار در کوبا کرده و این کشور رو به گشایش است و به همین دلیل شرکتهای اسپانیایی باید قبل از هرکس درآنجا حضور داشته باشند.

وی در خصوص روابط تجاری با ایران تصریح کرد :پس از دیداری که هیأت اتاق بازرگانی ایران در اوایل سال جاری میلادی از مادرید داشت، اسپانیا باید در ایران حضور داشته باشد.

وی یادآور شد که اکنون در ایران ، شرکت های اسپانیایی در بخش هایی نظیر کانال کشی و تصفیه آب و یا در بخش صنایع کشاورزی و مواد غذایی فعالیت دارند.

بونت گفت:اسپانیا، دیر رسیده و در نتیجه باید سریعتر حرکت کند و به همین دلیل، از این امر که اتحادیه کارفرمایان اسپانیا و اتاق های بازرگانی،باهم بر روی بین المللی شدن سرمایه گذاری کنیم دفاع می کنم .

رئیس اتاق بازرگانی افزود که راه درازی در پیش است زیرا در اسپانیا بیش از سه میلیون شرکت وجود دارد و همه آنها پتانسیل صادر کننده ندارند، هرچند که بین المللی شدن،فراتر از یک فرصت ، یک نیاز است .

'آلفردو بونت'رئیس بخش بین المللی اتاق بازرگانی اسپانیا به نوبه خوددربیانیه ای اشاره کرد لغو تحریم ها از ایران و بازگشت این کشور به مدارهای بین المللی ، یک بازار نو ظهور برای اسپانیا با یک پتانسیل 75 میلیون نفر جمعیت و کشوری که در سالهای آینده نیاز به رشد دارد ، را باز می کند موردی که نیاز ها برای واردات و دریافت سرمایه گذاری خارجی را افزایش خواهد داد.

به عقیده آلفردو بونت،تاثیر لغو تحریم ها فوری نخواهد بود بلکه تدریجی خواهد بود زیرا ایران نیاز به برقراری مکانیسم ها و روش ها برای بازگشت به تجارت بین المللی دارد.

به گفته وی،شرکت های اسپانیایی به طور سنتی تامین کننده بازار ایران به خصوص شرکت های کوچک و متوسط بودند و در حال حاضر 350 شرکت اسپانیایی وجود دارند که محصولات خود را که به مجموع 300 میلیون یورو می رسد را به ایران صادر می کنند.

افزون بر آن ، آلفردو بونت تصریح کرد که ایران ، دقیقا نیازهای بزرگی در بخش هایی دارد که شرکت های اسپانیایی در صدر آنها در جهان هستند و نظیر آن، زیرساخت ها و حمل و نقل ریلی می باشد.

وی ادامه داد:همچنین اتومبیل،ماشین آلات برای صنایع غذایی،ماشین آلات برای صنایع نفت، گاز و پتروشیمی ، بخش هایی هستند که تقاضاهای بالایی دارند.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین