|
|
امروز: دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۴:۳۳
کد خبر: ۵۴۵۶۳
تاریخ انتشار: ۲۵ تير ۱۳۹۴ - ۱۴:۴۹
امام جمعه موقت قم گفت: از تیم مذاکره کننده هسته ای به خاطر هوشمندی و تاکیدشان بر خطوط قرمز نظام جمهوری اسلامی در مذاکرات تشکر می کنم.
حجت الاسلام والمسلمین علیرضا اعرافی روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا با اشاره به توافق ایران و گروه کشورهای 1+5 در وین، افزود : رسیدن به این نتیجه که باید با بررسی های تکمیلی به پایان برسد، نکته مهمی بود تا دنیا به حقانیت و پایبندی جمهوری اسلامی ایران به تعهدات پی ببرد.

وی تاکید کرد: طبیعتا دستیابی به این موفقیت با فداکاری دانشمندان، شهدای هسته ای، مقاومت ملت، هدایت رهبری فرزانه و تلاش تیم مذاکره کننده هسته ای حاصل شد.

وی با بیان اینکه غرب جلوگیری از دستیابی ایران به سلاح های کشتار جمعی را دستاورد این توافق می داند، تصریح کرد: این مساله از قبل حاصل بود، چون ایران هیچگاه معتقد به توسعه سلاح های کشتار جمعی نبوده و بارها بر این موضوع تاکید کرده است.

اعرافی ابراز امیدواری کرد: ملت ایران شادی خود را از دستیابی به این توافق با هوشمندی و درایت در تمامی عرصه ها همراه سازد.

رییس جامعه المصطفی العالمیه با اشاره به اینکه پس از پیروزی انقلاب اسلامی، ایران یک دکترین انقلابی و در عین حال عقلانی را دنبال می کند و در دل ملت ها و مظلومان عالم نفوذ دارد، بیان کرد: همیشه دشمنان برای جلوگیری از درخشش گفتمان انقلابی و عقلانی جمهوری اسلامی ایران در جهان توطئه و دسیسه هایی داشتند.

وی تصریح کرد: این توافق و تاکید ایران بر گفت و گوی عقلانی همراه با مطالبه حقوق خود، می تواند به جهان ثابت کند که ایران نقطه هراس نیست، بلکه می تواند محور آرامش و اعتماد جهانیان باشد.

ایران و کشورهای عضو گروه 1+5 پس از 22 ماه مذاکره سخت و فشرده، سرانجام سه شنبه، هفته جاری برای رفع سوء تفاهم ها در مورد برنامه صلح آمیز هسته ای جمهوری اسلامی ایران و همزمان لغو تحریم های ظالمانه علیه ملت ایران به توافق رسیدند.

در نتیجه این توافق که با رعایت چارچوب ها، دستورالعمل ها و خطوط قرمز جمهوری اسلامی ایران تدوین شد، دستاوردهایی در حوزه هسته ای و لغو تحریم ها برای ایران حاصل شد.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین