|
|
امروز: شنبه ۰۹ تير ۱۴۰۳ - ۱۰:۴۴
کد خبر: ۵۴۵۵۱
تاریخ انتشار: ۲۵ تير ۱۳۹۴ - ۱۴:۲۴
استاد فیزیک هسته ای دانشگاه زنجان گفت: با توافقی که دیپلمات های ایرانی توانستند در وین کسب کنند، همانگونه که جهان انقلاب اسلامی را پذیرفته بود، انقلاب هسته ای ایران را نیز پذیرفت.
دکتر طیب کاکاوند روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: با توافقی که در وین انجام شد، ایران در باشگاه کشورهایی قرار گرفت که دارای فناوری هسته ای هستند.

وی یادآورشد: از پس لرزه های این توافق می توان به کاهش میزان حملات عربستان به یمن اشاره کرد و پیامی که رژیم آل سعود برای جمهوری اسلامی فرستاد خواستار آن شد که ایران دست از حمایت از سوریه بکشد تا این کشور نیز به حملات خود در یمن خاتمه دهد.

کاکاوند اظهار کرد: این رژیم تاکنون متوجه نشده است که حمایت از مظلوم و برخورد با ظالم از ارکان قانونی اساسی جمهوری اسلامی است و در این زمینه هیچ موقعیت جغرافیایی و یا ملیت خاصی مد نظر ایران نیست.

عضو هیات علمی دانشگاه زنجان گفت: بلافاصله پس از اعلام نتایج مذاکرات وین، ایران مقتدرتر و به یک ابر قدرت قابل احترام برای دوستان و دشمنان در منطقه تبدیل شد.

وی خاطرنشان کرد: امروز با این دستاوردها دوستان جمهوری اسلامی احترامی بیش از پیش برای آن قائلند و افتخار می کنند که با چنین کشوری رابطه دارند و دشمنان نیز از اینکه چنین دشمن قابل احترامی دارند، بر خود می بالند.

کاکاوند ادامه داد: حقیقت این است با توجه به اینکه دولت جمهوری اسلامی هزینه های بسیار ذی قیمتی را در همه مراحل پیشرفت انقلاب پرداخته است و در این حوزه فناوری هسته ای نیز جای بحث خود را دارد.

این استاد فیزیک هسته ای دانشگاه زنجان گفت: نظام اسلامی دانشمندان خود را برای دستیابی به فناوری هسته ای تقدیم انقلاب کرده و امروز این دانش به یکی از محورهای اصلی گفتمان کشور تبدیل شده است.

وی با بیان اینکه تیم مذاکره کننده هسته ای مورد تایید رهبر معظم انقلاب بودند، افزود: موفقیت تیم مذاکره کننده در وین، نقطه عطفی در تاریخ انقلاب اسلامی محسوب می شود و باید این توافق را با تمام وجود به همدیگر تبریک بگوییم.

کاکاوند یادآورشد: گرچه نتایج حاصل از مذاکرات، توافق نهایی قابل اجرا نیست اما مفاد آن به توافق نهایی بسیار نزدیک است.

عضو هیات علمی دانشگاه زنجان گفت: آمریکا با همین نتایج حاصل از مذاکرات نمی تواند عقب نشینی کند و متوجه رو شدن دست خود در مقابل متحدان اروپایی خود شده است.

وی تصریح کرد: بر فرض آنکه اعضای کنگره آمریکا دبه درآورند و توافق نهایی را امضا نکنند، شاخ تحریم ها با این مذاکرات شکسته است و کشورهای اروپایی برای همکاری و برقراری ارتباط با ایران راغب شده اند.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین