|
|
امروز: چهارشنبه ۱۳ تير ۱۴۰۳ - ۰۴:۰۰
کد خبر: ۵۴۵۳۱
تاریخ انتشار: ۲۵ تير ۱۳۹۴ - ۱۳:۱۹
معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار گفت : جهان سلطه پذیرفت که ایران زیر بار ظلم نمی رود و در مذاکرات هسته ای تدبیر بر تهدید و تزویر پیروز است.
به نقل از روابط عمومی استانداری، علیرضا یونسی رستمی در جلسه کارگروه تخصصی سلامت و امنیت غذایی استان، توافق هسته ای ایران با کشورهای 1+5 و پیروزی هسته ای ملت انقلاب ایران اسلامی را یک دستاورد بزرگ و برجسته توصیف کرد و بیان داشت: در حالیکه نظام سلطه جهانی به طور ظالمانه، با اتهامات واهی به دنبال فلج کردن کشور بود، پایداری جانانه مردم و صیانت از دستاوردهای انقلاب با هدایت داهیانه رهبری انقلاب و پیگیری رییس جمهور و تیم مذاکره کننده، موجبات پذیرش حقوق هسته ای ملت و خروج پرونده ایران از ذیل فصل هفت منشور سازمان ملل را فراهم آورد.

وی با اشاره به این که بعد از پیروزی انقلاب اسلامی، علم در کشور در حوزه های مختلف به سمت شکوفایی رفت و ایران در 11 رشته علمی در شمار 8 کشور برتر جهان قرار گرفت، افزود: امروز، ایران اسلامی در علم پزشکی سرآمد کشورهای خاور میانه است و بسیاری از بیماری های صعب العلاج در کشور درمان می شود.

معاون استاندار، خاطر نشان ساخت: دولت تدبیر و امید در ادامه این راه پرافتخار، هزینه درمان را از 70 درصد به زیر 7 درصد کاهش داد که علیرغم مشکلات شدید مالی، یک شاهکار بود و با اجرای طرح تحول سلامت، گام در مسیری نهاد که دستاوردهای بزرگی برای حوزه سلامت و درمان خواهد داشت.

یونسی با توجه به وجود اضافه وزن و عدم تحرک کافی در مردم استان، یاد آور شد: باید با انجام تبلیغات، اقدامات روانی و آموزش های اصولی، به گونه ای برنامه ریزی شود تا مردم این خطر بزرگ را دریابند و فرهنگ سلامت به نحوی در میان مردم ارتقا یابد تا خود مراقبتی در جامعه نهادینه شود.

وی با اعلام این که یک ششم جمعیت استان را دانش آموزان تشکیل می دهند، گفت: سازو کاری طراحی شود تا با همکاری آموزش و پرورش، دانشگاه علوم پزشکی و اداره کل ورزش و جوانان به صورت مستمر بر مولفه های بهداشتی و ورزشی دانش آموزان نظارت شود.

یونسی با اشاره به این که در آستانه تعطیلات عید سعید فطر، جمعیت زیادی وارد مازندران شده و می شوند، ابراز داشت: اداره کل صنعت، معدن و تجارت استان، با فعال نمودن واحدهای نظارتی خود بیش از پیش، بر اموری که به سلامت مردم مربوط می شود، نظارت مجدانه نماید.

معاون سیاسی امنیتی استاندار مازندران اظهار داشت: سازو کار دقیقی در بسته های سیاستی تدوین شود تا موضوع پیشگیری از بیماری های آنفلونزای پرندگان و تب کنگو تا ریشه کنی کامل این بیماری ها دنبال شود.

وی با تاکید بر این که نباید در حوزه های سلامت با اطلاع رسانی ناصحیح، در جامعه التهاب ایجاد کنیم و با روش های عقلانی و ساز و کارهای قانونی باید مساله را پیگیری نماییم، افزود: اطلاع رسانی در این حوزه باید از مبادی ذیربط صورت گیرد و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی نسبت به توجیه رسانه ها در این خصوص اهتمام کند.

یونسی با اشاره به این که در موضوع توزیع و استفاده از سموم باید ساز و کاری تدوین شود، تاکید کرد: با انجام آموزش های لازم به مردم، خسارات ناشی از مصرف سموم در حوزه سلامت باید کاهش یابد و جهاد کشاورزی در روند صدور مجوز برای فروشگاه های سموم تجدید نظر نماید.

معاون سیاسی امنیتی استاندار، انعقاد تفاهم نامه های فی مابین علوم پزشکی و برخی دستگاه های اجرایی استان را گامی موثر در راستای تامین و تقویت سلامت مردم دانست و یاد آور شد: فرمانداران و بخشداران نسبت به عملیاتی کردن مفاد این تفاهم نامه ها اقدام جدی نمایند.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین