|
|
امروز: جمعه ۱۵ تير ۱۴۰۳ - ۱۱:۵۷
کد خبر: ۵۴۵۱۴
تاریخ انتشار: ۲۵ تير ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۵
رییس دانشگاه ادیان و مذاهب گفت: توافق هسته ای باکشورهای 1+5 آزادی عمل جمهوری اسلامی ایران را در عرصه های سیاسی و اقتصادی جهان رقم زد.
حجت الاسلام سید ابوالحسن نواب روز پنجشنبه در گفت وگو با ایرنا ضمن تبریک موفقیت تیم مذاکره کننده هسته ای اظهار داشت: پیش از انجام توافق هسته ای ، کشورمان دارای محدودیتهایی در زمینه های مختلف از جمله سیاسی و اقتصادی بود که با به نتیجه رسیدن این توافق نظام جمهوری اسلامی به اهداف بین المللی خود دست خواهد یافت.

وی افزود: نظام سلطه و استکبار در طول بیش از 36 سال پیروزی انقلاب اسلامی به دنبال بهانه برای محدود کردن ایران در عرصه های مختلف بود و در این زمینه از هیچ کوششی دریغ نکردند تا اینکه در دهه سوم انقلاب با محدود سازی مساله هسته ای تحریم های بسیاری را بر کشور ما تحمیل کردند.

عضو شورای مرکزی جامعه روحانیت مبارز ادامه داد: کشورهای غربی با به راه انداختن قطعنامه های مختلف، از فعالیت ایران در تمام زمینه های اقتصادی و معاملات مالی و بانکی جلوگیری کردند و از هر طرف کشورمان را به محاصره اقتصادی و سیاسی درآوردند.

وی با اشاره به اینکه در دولت یازدهم بر قطع تحریم ها برنامه ریزی شد گفت: رییس جمهوری کشورمان که تجربه حضور درشورای عالی امنیت ملی را داشت و محدودیت های نظام جمهوری را می دانست به مردم قول رفع تحریم ها را داد و با مدیریت صحیح و تدبیرانه در این مسیر حرکت کرد.

وی افزود: مباحث هسته ای با جهاد خستگی ناپذیر دیپلماسی کشورمان دنبال شد و الحمدالله امروز شاهد مطرح شدن موافقتنامه هسته ای میان ایران و کشورهای گروه 1+5 هستیم.

نواب بیان داشت: این توافقنامه به نفع نظام جمهوری اسلامی است چراکه ما به پیشرفتهایی از جمله به رسمیت شناختن حق غنی سازی دست یافته ایم و جهان نیز این را قبول کرده است.

وی ادامه داد: تا چند ماه آینده نیز با برداشتن تحریم ها کشورمان با اقتدار بیشتری در عرصه بین المللی حضور پیدا خواهد کرد.

ایران و دولت های عضو گروه 1+5 پس از 22 ماه مذاکره سخت و فشرده، سرانجام سه شنبه هفته جاری برای رفع سوء تفاهم ها در مورد برنامه صلح آمیز هسته ای جمهوری اسلامی ایران و همزمان لغو تحریم های ظالمانه علیه ملت ایران به توافق رسیدند.

در نتیجه این توافق که با رعایت چارچوب ها، دستورالعمل ها و خطوط قرمز جمهوری اسلامی ایران تدوین شد، دستاوردهایی در حوزه هسته ای و لغو تحریم ها برای ایران حاصل شد.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین