|
|
امروز: يکشنبه ۰۶ خرداد ۱۴۰۳ - ۰۶:۰۱
کد خبر: ۵۴۵۰۲
تاریخ انتشار: ۲۵ تير ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۳
اما گلاب آدینه بازیگر نقش طوبا نیز که در این جلسه حضور داشت گفت که آنقدر نقش‌هایش در فیلم‌های رخشان بنی‌اعتماد واقعی و برگرفته از افراد جامعه بوده که هنوز هم از تماشای آنها متاثر می‌شود.
گلاب آدینه بازیگر نقش طوبی در فیلم «قصه‌ها» می‌گوید که به رخشان بنی‌اعتماد کارگردان این فیلم پیشنهاد داده که «قصه‌ها»ی ۲ را بسازد.

در جلسه نقد و بررسی فیلم «قصه‌ها» که در فرهنگسرای ارسباران برگزار شد رخشان بنی‌اعتماد درباره مشکلات کارگری در فیلمش سخن گفت.

او با بیان این که فیلمش ناامیدکننده نیست اظهار داشت: «این فیلم نه تنها نا امید کننده نیست که به نظرم امید در مقاومت و مطالبه‌خواهی وجود دارد. چیزی که در تمام اپیزودهای فیلم شخصیت‌ها با وجود مشکلات گوناگون در حال مقاومت در برابر شرایط هستند و دست از سعی و تلاش بر نمی‌دارند.»

بنی اعتماد با اشاره به پیوند این فیلم با آثار گذشته خود گفت یکی از پرسش‌های مکرر این بوده که اگر کسی فیلم‌های قبلی‌اش را ندیده باشد چطور می‌تواند با این فیلم ارتباط برقرار کند: «من از شنیدن این پرسش همیشه تعجب کرده‌ام چون این فیلم با وجود ارجاعات گوناگون به فیلم‌های قبلی‌ام کاملا مستقل است.»

این کارگردان اشاره کرد: «در سال ۱۳۹۰ بعد از یک دوران خود تحریمی که به دلیل شرایط حاکم بر سینما چه به لحاظ فیلمنامه و تولید و نحوه رفتار با سینماگران و نفاقی که بین جامعه سینمایی به وجود آمده بود و به صورت خودخواسته تصمیم گرفته بودم در آن شرایط فیلم نسازم، ساخت فیلم قصه ها را شروع کردم. البته ناگفته نماند که در این مدت اصلا بیکار نبودم و به شدت مشغول انجام فعالیت بودم اما شرایط را برای فیلم ساختن مناسب نمی دیدم. در نهایت تصمیم گرفتم که فیلمی به معنای واقعی کلمه مستقل بسازم. منظور از فیلم مستقل از همه جنبه هاست چه از لحاظ گرفتن مجوز ساخت و چه از لحاظ مادی و عدم وابستگی به سرمایه گذار. بنابراین سعی کردم فیلمی با کمترین امکانات بسازم. جدای از اینها دلم برای سینمای اجتماعی که همواره دغدغه من بوده است نیز بسیار تنگ شده بود.»

بنی اعتماد گفت: «شخصیت هایی که در فیلم های من دیده شده اند هیچ کدام شخصیت های روی کاغذ یا فقط نقش بسته پرده سینما نیستند بلکه تمام اینها مجموعه افرادی هستند که من در طول زندگی در شرایط گوناگون با آنها برخورد داشته ام و برآیند زندگی واقعی افراد به صورت کاراکترهای موجود در فیلم هایم به تصویر کشیده شده اند. ایده استفاده از شخصیت فیلم دیگرم در یک فیلم دیگر در «بانوی اردیبهشت» نیز اتفاق افتاده بود و بنابراین این ایده برای خود من که تازگی نداشت. باید خاطرنشان کنم که فیلم قصه ها علاوه بر داستان هایی که در آن مشاهده می شود شامل بیشمار قصه دیگر بود که امیدوارم روزی بتوان در فیلم های دیگر آنها را به تصویر کشید. فیلم قصه ها را به دلیل اینکه مجموعه از شخصیت های فیلم های پیشینم در آن گرد هم آمده اند بسیار بسیار دوست می دارم. این فیلم برای من دیداری دوباره با شخصیت های آشنای فیلم های قبلی ام بود.»

اما گلاب آدینه بازیگر نقش طوبا نیز که در این جلسه حضور داشت گفت که آنقدر نقش‌هایش در فیلم‌های رخشان بنی‌اعتماد واقعی و برگرفته از افراد جامعه بوده که هنوز هم از تماشای آنها متاثر می‌شود.

او همچنین گفت که پیشنهادهایی برای رخشان بنی‌اعتماد داشته است: «از آنجایی که فیلم «قصه‌ها» بر مبنای شخصیت‌های فیلم‌های قبلی رخشان بنی‌اعتماد ساخته شده است من نیز پیشنهاداتی جهت ساختن قصه‌های ۲ به او ارائه داده‌ام که امیدوارم این اتفاق در آینده روی دهد.

منبع: خبر آنلاین
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین