»
کد خبر: ۵۴۵۰
تاریخ انتشار: ۰۳ مهر ۱۳۹۲ - ۱۳:۰۰
رييس جمهور اتريش ديدار خود با رئيس جمهوري كشورمان را در نيويورك بسيار مثبت ارزيابي كرده و گفت در صورت شكل گيري توافق، اروپا در فرايندي گام به گام تحريم هاي وضع شده عليه ايران را بر مي دارد.
هاينز فيسچر رييس جمهور اتريش درباره ديدار خود با دكتر حسن روحاني در حاشيه نشست سالانه مجمع عمومي سازمان ملل گفت: اين ديدار در فضايي دوستانه و راحت برگزار شد و دو طرف ديدگاه هاي خود را درباره موارد مختلف به راحتي‌ بيان كردند.

فيسچر افزود: در اين ديدار موضوع هسته‌اي ايران مطرح شد و رئيس جمهور ايران به من و اتحاديه اروپا اطمينان خاطر داد كه برنامه هسته اي كشورش براي توليد سلاح هسته‌اي نبوده و فقط در جهت كاربرد صلح آميز انرژي هسته اي و براي مصارف صنعتي‌ و تأمين نيرو مي‌باشد.

رييس جمهور اتريش گفت: در اين مذاكرات به بحث تحريم‌هاي وضع شده عليه ايران اشاره شد كه آقاي روحاني تاكيد داشت تحريم‌هاي اعمال شده عليه كشورش منصفانه نيست.

وي خاطر نشان كرد: در صورتي‌ كه غرب بر اساس توافق مشترك از برنامه هسته‌اي ايران اطمينان پيدا كند، آن وقت مي‌توان در روندي گام به گام تحريم ها را برداشت.

فيسچر گفت: البته اين فرايند كوتاه نخواهد بود، بلكه ممكن است چندين ماه طول بكشد. من مطمئن هستم در آينده ا‌ي نه چندان دور مقامات ديپلماتيك اروپايي به ايران سفر كرده و سخنان تبديل به عمل خواهند شد.

رييس جمهور اتريش روابط ميان ايران و كشورش را بسيار قديمي‌ و همواره مثبت خواند و افزود، با روي كار آمدن دولت آقاي روحاني شرايط و مواضع ايران نسبت به دولت قبلي بسيار تغيير كرده است.

وي از ابراز تمايل روحاني براي همكاري بيشتر با كشورش سخن گفت، و خاطر نشان كرد: كشورش تلاش خود را براي نزديك تر كردن اتحاديه اروپا با ايران بر اساس گفتگوهاي تازه و شفاف سازي بر سر برنامه هسته‌اي آن خواهد كرد.

شرايط و فضا تغيير كرده است و رييس جمهور جديد ايران به دنبال تنش نبوده بلكه به دنبال همكاري است. به نفع ايران، اروپا و آمريكاست كه تنش ها كاسته شده و فصل تازه اي در روابط به وجود آيد.
منبع: ایرنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین