|
|
امروز: شنبه ۰۹ تير ۱۴۰۳ - ۱۰:۴۵
کد خبر: ۵۴۴۹۶
تاریخ انتشار: ۲۵ تير ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۲
اصلاح‌طلبان حاضرند با حفظ هویت خود برای تقویت مشترکات بین دو جریان سیاسی با رقیب خود تعامل و گفت‌وگو کنند به شرطی که رقیب این پیشنهاد را با حسن نیت بپذیرد.
با روی‌ کار آمدن دولت تدبیر و امید و تغییر در روند اجرایی کشور که عقلانیت بیشتر و اعتدال در امور را جاری کرد دیدیم تلاش22ماهه تیم دیپلماسی چگونه مذاکرات هسته‌ای 12ساله را به سرمنزل مقصود رساند. حالا حامیان دولت انتظار ادامه این روند را در فضای داخلی کشور دارند. در این میان اصلاح‌طلبان پس از رویکردی که در انتخابات ریاست‌جمهوری92 در پیش گرفتند و منجر به پیروزی دکتر روحانی شد اکنون می‌خواهند گام بعدی را محکم‌تر بردارند تا فضای کشور آرامش و اعتدال بیشتر را شاهد باشد. رئیس بنیاد امید ایرانیان با ارائه پیشنهادی به جریان رقیب اصلاحات، گفت: اصلاح طلبان حاضرند با حفظ هویت خود برای تقویت مشترکات بین دو جریان سیاسی با رقیب خود تعامل و گفت‌وگو کنند به شرطی که رقیب این پیشنهاد را با حسن نیت بپذیرد. روز گذشته محمدرضا عارف رئیس بنیاد امید ایرانیان در جمع مردم شهرری با اشاره به صدور بیانیه مشترک ایران و گروه 1+5 با تبریک موفقیت کشورمان در پایان دادن به چالش ساختگی 12ساله در ارتباط با پرونده هسته‌ای کشورمان گفت: پذیرفتن حق قانونی ایران در استفاده از فناوری هسته‌ای و غنی‌سازی، تأیید عملی مواضع قبلی جمهوری اسلامی در صلح آمیز بودن فعالیت‌های هسته‌ای است. تسنیم نوشت؛ وی با اشاره به تأثیرگذاری این توافق در منطقه و عرصه بین‌الملل خاطرنشان کرد: استمرار و تقویت فضای خوب و امید به آینده در کشور همراه با نشاط بیشتر و زمینه‌سازی برای تعامل و گفت‌وگوی بیشتر بین جریانات داخل کشور در راستای همبستگی و وحدت ملی از جمله دستاوردهای توافق هسته‌ای در داخل کشور است.

عارف با تأکید بر پرهیز از سایش‌های بی‌مورد سیاسی در داخل کشور بخصوص در آستانه انتخابات مجلس گفت: انتخابات مهمترین نمود مردمی بودن نظام ماست که ریشه در نظریه حکومتی امام راحل دارد و جایگاه ویژه و برجسته‌ای در قانون اساسی کشورمان دارد، به همین دلیل جریان اصلاح‌طلبی به عنوان تفکری برخاسته از دل اسلام ناب محمدی و اندیشه‌های امام خمینی باید تلاش کند با بسیج کلیه امکانات مادی و معنوی خود با هدف پاسخ به مطالبات مردم عزیز کشورمان در انتخابات پیش رو با رهبردهای مشخص و شفاف مشارکت جدی داشته باشد. این فعال سیاسی اصلاح‌طلب مهمترین راهبرد اصلاح طلبان در انتخابات آینده را تحقق مشارکت حداکثری مردم دانست و با اشاره به راهبرد اصلی نظام در انتخابات92 که حق‌الناس دانستن رای مردم و ضرورت حضور همه ایرانیان در انتخابات بود، تصریح کرد: مشارکت بالای مردم در انتخابات باعث تقویت امنیت و همیستگی ملی می شود  و جریانات سیاسی باید برای حضور حداکثری مردم از طریق فعال کردن همه تشکل‌های سیاسی و نخبگان و نیروهای مرجع و تأثیر گذار خود تلاش کنند. وی با مخاطب قرار دادن اصولگرایان گفت: اصلاح‌طلبان حاضرند با حفظ هویت خود برای تقویت مشترکات بین دو جریان سیاسی با رقیب خود تعامل و گفت‌وگو کنند به شرطی که رقیب این پیشنهاد را با حسن نیت بپذیرد. 

منبع: آرمان
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین