|
|
امروز: سه‌شنبه ۱۲ تير ۱۴۰۳ - ۱۸:۰۷
کد خبر: ۵۴۴۳۹
تاریخ انتشار: ۲۴ تير ۱۳۹۴ - ۱۶:۳۷
از این روز به بعد می توانند افتخار دیگری را نیز در کارنامه خود داشته باشند. به رسمیت شناخته شدن حق هسته ای مردم ایران در کنار آشتی و صلح با دیگر کشور های جهان.
شاید 23 تیرماه در تقویم ایرانیان جایگاهی همتراز با 29 اسفند پیدا کند. اگر در آن روز دولت منتخب و مردمی به رهبری دکتر مصدق توانست حق مردم ایران در حاکمیت ملی بر سر جریان ملی شدن نفت را محقق کند. امروز تیم هسته ای ایران به رهبری دکتر محمد جواد ظریف با حمایت قاطع رهبر معظم انقلاب، رئیس جمهور روحانی و پشتوانه ی میلیونی مردم ایران توانست ضمن پاسداشت حق هسته ای مردم ایران دیگر حقوق مردم ایران را محقق کند. تیم مذاکره کننده ی هسته ای ایران با رهبری دکتر ظریف با درایت و مدیریتی که داشت در شرایط سخت مذاکرات را پیش برد.ظریف نام خود را در تاریخ ثبت کرد. نام ظریف از 23 تیر ماه 1394 در کنار نام بزرگانی همچون دکتر مصدق جاودانه شده است. با این تفاوت که اگر در آن سال ها آمریکایی ها با کودتا ی خود امید مردم ایران را ناامید کردند . الان دیگر آن موقعیت را ندارند. به شکلی که حتی رئیس جمهور آمریکا نیز به حق مردم ایران اذعان می کند و رویکرد خود را در قبال مردم ایران تغییر داده است. این همه دست آورد ایستادگی مردم ایران و البته تلاش های دیپلماتیک تیم هسته ای و ظریف است. این دست آورد موجب موجی از شادی و امید در میان مردم ایران شد. مردمی که در حافظه تاریخی شان یکی از دست آورد های بزرگ شان ملی شدن نفت بود.

از این روز به بعد می توانند افتخار دیگری را نیز در کارنامه خود داشته باشند. به رسمیت شناخته شدن حق هسته ای مردم ایران در کنار آشتی و صلح با دیگر کشور های جهان. نکته مهم دیگری که در مورد این دست آورد باید به آن شاره کرد این است که ظریف توانست با ظرافت خاص خود این دست آورد را به وسیله ی دیپلماسی و با لبخند از دولت های غربی بگیرد. به آنان نشان دهد که با ایران و ایرانی نباید با صدای بلند و با زور صحبت کرد بلکه باید به مردم ایران و حقوق آنان احترام گذاشت. از طرف دیگر مردم ایران نشان داده اند که خواهان یک زندگی شرافتمندانه و عادلانه در کنار دیگر کشور های جهان هستند. این یک گام بزرگ در راستای تحکیم آشتی و صلح در جهان است. از این رو شاید به جرات بتوان گفت که دکتر محمد جواد ظریف بهترین کاندیدا برای دریافت جایزه صلح نوبل خواهد بود.
منبع: ابتکار
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین