|
|
امروز: سه‌شنبه ۰۱ خرداد ۱۴۰۳ - ۰۰:۳۶
»
حدادعادل در جمع خبرنگاران:
کد خبر: ۵۴۴۳
تاریخ انتشار: ۰۳ مهر ۱۳۹۲ - ۱۲:۲۱
رییس فراکسیون اصولگرایان مجلس، لحن متفاوت سخنان اوباما در مورد ایران در سخنرانی مجمع عمومی سازمان ملل را نشان دهنده بروز تغییراتی در نگاه مسوولان آمریکایی نسبت به ایران دانست و تاکید کرد که از هرگونه باز شدن باب جدیدی در مساله هسته‌یی ایران استقبال می‌کنیم.
 غلامعلی حدادعادل در حاشیه جلسه علنی امروز(چهارشنبه) در جمع خبرنگاران در ارزیابی از صحبت‌های اوباما رییس جمهور آمریکا در مجمع عمومی سازمان ملل در مورد ایران گفت: سخنرانی اوباما لحنی متفاوت داشت، هم در صحبت‌های قبلی ایشان و هم صحبت‌های روسای جمهور قبلی و برخی مقامات آمریکایی تفاوت دیده شده است که این حکایت از این دارد که یک تغییری در نگاه مسوولان آمریکایی به وجود آمده است.

وی افزود: ریشه این تغییر را باید در مقاومت و اقتدار ملت ایران و حق‌طلبی نظام جمهوری اسلامی دانست.

رییس فراکسیون اصولگرایان مجلس در پاسخ به این پرسش که آیا با توجه به صحبت‌های اوباما، جمهوری اسلامی تغییر موضعی خواهد داشت، گفت: تا وقتی دلیلی در دست نداشته باشیم باید خوش‌بین باشیم و کار را ادامه بدهیم مگر آن که در عمل چیز دیگری ثابت شود.

حدادعادل همچنین در مورد صحبت‌های رییس جمهور در خصوص انتظار شنیدن صدای واحد از واشنگتن گفت: آقای روحانی با یک بیان دیپلماتیک خواستند به آمریکا‌یی‌ها این نکته را منتقل کنند که چه کسی در آمریکا تصمیم می‌گیرد آیا گروه فشار صهیونیسم‌ها در آمریکا تصمیم می‌گیرد یا دولتمردان و ملت آمریکا؟ گاهی اوقات نغمه‌های جنگ‌طلبانه‌ای شنیده می‌شود که بعدا مشخص می‌شود از گروه فشار صهیونیسم بوده است، منظور آقای روحانی این بود که این تعارض و دوگانگی که یکی از واقع‌بینی و دیگری حکایت از جنگ‌طلبی دارد برطرف شود تا مذاکره حالت منطقی به خود گیرد.

رییس فراکسیون اصولگرایان مجلس در پاسخ به این پرسش که با توجه به مناظرات انتخابات ریاست جمهوری و بروز اختلافات عقیده بین نامزدها آیا این صدای واحد در ایران نیز شنیده می‌شود؟ گفت: هیچکدام از نامزدهای انتخاباتی همچون بنده، آقای جلیلی و حتی آقای روحانی این موضع را نداشتند که باید از حقوق ملت ایران صرفنظر کنیم و در برابر فشار ظالمانه دشمنان تسلیم شویم، وحدتی بین تمام مسوولان وجود دارد که اگر اختلاف‌نظری نیز در آن زمان وجود داشت بر این پایه بود که فردی بیشتر روی مقاومت درون‌زا به عنوان عامل پیروزی تاکید می‌کرد و فردی دیگر به دنبال فعال‌تر شدن عرصه دیپلماتیک بود.

حدادعادل افزود: هیچکسی در آن زمان نیز نمی‌گفت که تسلیم شویم، کمااینکه در سخنرانی آقای روحانی نیز هیچ نشانی از تسلیم و صرفنظر کردن از حقوق ملت ایران مشهود نبود.

وی همچنین در پاسخ به پرسش دیگری مبنی بر اینکه آیا با توجه به صحبت‌های اوباما در خصوص به رسمیت شناختن حق ایران در دستیابی به انرژی هسته‌یی و پاسخ‌های آقای روحانی احتمال باز شدن باب جدیدی در مساله هسته‌یی ایران وجود دارد گفت: امیدواریم این اتفاق بیفتد اگر همچین اتفاقی رخ دهد استقبال می‌کنیم.

رییس فراکسیون اصولگرایان مجلس در پاسخ به این پرسش که چقدر انتخابات ریاست جمهوری در تغییر لحن رییس جمهور آمریکا نسبت به ایران تاثیر داشته است؟ گفت: حتما موثر بوده است، همین که می‌بینند کشوری در دریای طوفانی منطقه به درجه‌ای از بلوغ سیاسی رسیده است که علی‌رغم تحریم‌ها و فشارهای اقتصادی، انتخاباتی در کمال نظم و آرامش برگزار می‌کند و خون از بینی کسی نمی‌آید و حتی با وجودی که اختلاف بین برنده و بازنده در حد چند دهم درصد است، اعتراضی نمی‌شوند و همه تسلیم قانونند، این بلوغ فکری و سیاسی تدبیر رهبری و اطاعت از ایشان را نشان می‌دهد که همه از اقتدار یک ملت گواهی می‌کند.

وی افزود: پیام ملت ایران به دشمنان این بوده است که ما منطقی صحبت می‌کنیم، پس با ما منطقی صحبت کنید.

حدادعادل همچنین در پاسخ به پرسش دیگری مبنی بر اینکه با توجه به صحبت‌های روسای جمهور ایران و آمریکا در مورد وضعیت رابطه بین دو کشور آیا می‌توان شاهد بهبود روابط دو دولت بعد از 35 سال بود؟ گفت:‌ این همان عجله‌هایی است که خود آقای روحانی نکرد شما هم نکنید.

این عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی در پاسخ به پرسش دیگری در مورد تغییر رییس دانشگاه آزاد و همچنین عدم حضور هیات امنای دانشگاه آزاد در کمیسیون آموزش گفت: قرار نبود همه اعضای هیات امنا در جلسه دیروز کمیسیون آموزش حضور پیدا کنند، ازیکی از اعضای هیات امنا دعوت شده بود که حضور پیدا نکردند شاید به این دلیل که ایشان در آن ساعت گرفتاری داشتند و نتوانستن حضور پیدا کنند اما ما دعوتی از کل اعضای هیات امنا نکردیم.

منبع: ایسنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین