|
|
امروز: جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۸:۲۷
کد خبر: ۵۴۳۹۶
تاریخ انتشار: ۲۳ تير ۱۳۹۴ - ۲۳:۴۵
این درست که در ماه های اخیر عده ای تا جایی که توانستند به تیم مذاکره کننده هسته ای توهین های بسیار روا داشتند و حتی ناجوانمردانه آن ها را خائن خطاب کردند اما سربلندی تیم مذاکره کننده متعلق به همه مردم ایران است
موسوی، سیدعبدالجواد - مدت هاست چیزی به اسم شادی همگانی نداریم. یکی از نتایج تاسف بار دوقطبی سازی هایِ کاذبی که سیاست بازان در این سال ها درست کرده اند همین دور شدن از شادی های همگانی است. شادی ها و پیروزی هایمان بیش از آن که بهانه ای شود برای همدلی و وحدت، بهانه ای می شود برای تحقیر و تخفیف طرف مقابل.

همه چیز شده است مثلِ کرکری خوانی هایِ طرفدارانِ پرسپولیس و استقلال. آن قدر که به فکر طعنه و تحقیر مخالفانمان هستیم نفسِ شادمانی را از یاد برده ایم. آنقدر به فکر انتقام گیری هستیم که چیزی به اسم منافع ملی را از یاد برده ایم. وقتی به پیروزی دست پیدا می کنیم به جای آن که بنشینیم و به جشن و پایکوبی بپردازیم و به داشته هایمان فخر بفروشیم به این فکر می کنیم چه شعاری درست کنیم که بر ناراحتی های آن ها که ناراحتند بیفزاییم. به نوعی سادیسم دچار شده ایم.

 این درست که در ماه های اخیر عده ای تا جایی که توانستند به تیم مذاکره کننده هسته ای توهین های بسیار روا داشتند و حتی ناجوانمردانه آن ها را خائن خطاب کردند اما سربلندی تیم مذاکره کننده متعلق به همه مردم ایران است. حتی آن ها که دلسوزانه نگران بودند که مبادا با این توافقات عزت و احترام ایران و ایرانی پایمال شود در این سربلندی شریکند. آن ها خواسته و ناخواسته یاریگر تیم مذاکره کننده بودند. صدالبته حساب آن ها از معدود کسانی که کاسب تحریم بودند و این روزها دارد طشت رسواییشان از بام می افتد جداست. سخن بسیار است اما در این فرصت کم این قدر می توان گفت که توافقات ایران با قدرت های بزرگ متعلق به همه مردم ایران است و جز آن عده محدود همگان در فوایدش شریک خواهند بود. همه آن ها که ایرانی اند و سربلندی و عزت ایران را از صمیمِ جان خواستارند امشب خوشحالند چه به آقای روحانی رای داده باشند و چه به ایشان رای نداده باشند. آن ها که امشب خواب راحتی ندارند جزو نوادرند و به حکم النادرکالمعدوم اصلا به شمار نمی آیند. شادی خود را با تمام مردم ایران قسمت کنیم و به جای اندیشیدن به تحقیر این و آن به آفتاب سلامی دوباره بگوییم.
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
|
در حال بررسی: ۰
|
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۰۷ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۶
0
0
النادرکالمعدوم : جمله جالبی نیست ولو درست!
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین