|
|
امروز: شنبه ۱۴ مهر ۱۴۰۳ - ۲۲:۲۰
کد خبر: ۵۴۳۵۲
تاریخ انتشار: ۲۳ تير ۱۳۹۴ - ۱۸:۲۵
توافق هسته ای ایران و قدرتهای جهانی به تیتر اول رسانه های تاجیکستان مبدل شد و این رسانه های نوشتند: توافق هسته ای ایران ؛ اقتصاد جهانی و منطقه ای را متحول می سازد.
رسانه های تاجیکستان اعلام کردند که ایران و گروه «پنج به اضافه یک» همه اختلاف نظر ها را پشت سرگذاشته و در مورد برنامه هسته ا ی ایران به توافق رسیدند.

این رسانه ها با بازنشر اخبار رسانه های جهانی و با اشاره به بخشی از جزئیات توافق هسته ای به تاثیر این رویداد مهم بر اقتصاد جهان پرداخته و گزارش کردند که خبر امضای توافق هسته ای ایران با قدرتهای جهانی باعث کاهش قیمت نفت در بازارهای جهانی شده است.

'تاج نیوز' تاجیکستان اعلام کرد که در پی این توافق؛ همه تاسیسات هسته ا ی ایران به فعالیت خود ادامه خواهند داد. ایران تاسیسات هسته ای خود را حفظ کرده، به تحقیق در زمینه سانتریفیوژهای پیشرفته ادامه می دهد. رآکتور آب سنگین اراک را به فناوری جدید مجهز ساخته و تحریم های تسلیحاتی ایران نیز لغو و به جا آن محدودیت های به مدت پنج سال برقرار می شود.

به نوشته نشریات تاجیکستان ؛ از سوی دیگر ناظران حق نخواهند داشت که هر وقت خواستند وارد تاسیسات هسته ای ایران شوند بلکه ناظران باید اول دلیل بازرسی خود را اعلان کنند و آن زمان به آنها اجازه ورود به تاسیسات داده خواهد شد.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین