|
|
امروز: دوشنبه ۱۸ تير ۱۴۰۳ - ۰۷:۴۰
کد خبر: ۵۴۳۴۵
تاریخ انتشار: ۲۳ تير ۱۳۹۴ - ۱۷:۳۶
با اعلام توافق هسته ای صورت گرفته میان ایران و 5+1 مسوولان رژیم صهیونیستی دربهت و حیرت فرورفته و چاره ای جز مشاهده برباد رفتن آرزوهای خود ندارد.
چنانکه برمی آید تنها مخالف توافق هسته ای ایران با 5+1 و یا حداقل تنها مخالف صریح و روشن آن، رژیم صهیونیستی است، اما مسوولان این رژیم غاصب امروز تمام رویاهای خود را برای سنگ اندازی در مسیر مذاکرات بر باد رفته می بینند.

صهیونیست ها بارها آشکارا اعلام کردند از هیچ اقدامی برای سنگ اندازی در مسیر یک توافق احتمالی کوتاهی نمی کنند، اما اکنون دریک سردرگمی بی انتها گیر افتاده اند.

هرچند که مسوولان رژیم صهیونیستی همواره تلاش می کنند خود را دارای یک وزن سیاسی قابل توجه در معادلات بین المللی نشان دهند، این بار با یک سرخودرگی شدید نزد افکار عموی و اقشار مختلف این رژیم روبه رو شده اند، به طوری که صحنه داخلی این رژیم شاهد اتهام زنی گروه ها و افراد مختلف به یکدیگر است.

به گزارش پایگاه عربی 21، برخی از فعالان صهیونیست از صبح سه شنبه هجوم گسترده ای را علیه توافق آغاز کرده و تلاش های خود را بر شعله ور کردن صحنه سیاسی آمریکا برای مخالفت با این توافق به کاربسته اند.

مسوولان رژیم صهیونیستی در آخرین دست و پازدن های خود برای تاثیرگذاری احتمالی بر توافق هسته ای، سخنانی بر زبان می رانند که نشان دهنده میزان خشم و نارضایتی آن ها از این توافق است.

معاون وزیرخارجه رژیم صهیونیستی توافق هسته ای را تسلیم شدن ابرقدرت ها در مقابل ایران توصیف کرد که تهدیدی برای بشریت به شمار می رود!

پایگاه روزنامه صهیونیستی هاآرتص روز سه شنبه به نقل از زیپی هاتوولی نوشت: اسراییل تمام تلاش خود را برای ناکام گذاشتن توافق و جلوگیری از اجرای آن به کار می گیرد.

وی اضافه کرد: این کار از طریق دیپلماسی و تبلیغات رسانه ای در داخل آمریکا دنبال می شود.

مری رگو وزیر فرهنگ این رژیم نیز توافق هسته ای را تهدیدی برای بشریت خواند و از جهان آزاد خواست که اجازه اجرای آن را ندهد.

از سوی دیگر نخبگان مخالف و چپگرای این رژیم هجومی شدید را علیه نتانیاهو آغاز کردند و او را مسوول دستیابی طرف های مذاکره کننده به توافق دانستند.

شلی یاچیموویچ رییس سابق حزب کار رژیم صهیونیستی نیز گفت: دستیابی طرف ها به توافق به این معناست که نتانیاهو در به شکست کشاندن این مذاکرات ناکام مانده است، هر چند که انرژی بسیاری از بخش نظامی، اقتصادی و انسانی را برای تخریب این مذاکرات صرف کرد.

برخی از کارشناسان چپگرا نیز خواستار کناره گیری نتانیاهو شدند، زیرا وی در تخریب توافق میان ایران و 5+1 ناکام مانده است.

یائیرلبید رییس حزب «ییش عتید» نیزگفت: نتانیاهو باید از این شکست درس لازم را بگیرد و سریع ترکناره گیری کند.

کارشناسان و تحلیلگران صهیونیست نیز نتانیاهو نخست وزیر را مسوول اصلی این شکست دانستند و او را به شدت مورد انتقاد قرار دادند.

بن کاسبیت تحلیلگر روزنامه صهیونیستی معاریو نیز در مقاله ای توافق هسته ای را نتیجه طبیعی رفتار بی هدف و اقدامات کور نتانیاهو دانست.

کاسبیت افزود: شکست نتانیاهو نتیجه مشاوره های میلیاردر یهودی آمریکایی تندرو «شلدون الدسلون» و «ران درمر» سفیر رژیم صهیونیستی در آمریکا است.

اما روزنامه هاآرتص در شماره روز سه شنبه خود نوشت که تنها چاره باقیمانده نتانیاهو برای تخریب این توافق، توسل به اکثریت جمهوریخواه کنگره آمریکا برای تصویب نکردن آن است.

این روزنامه نوشت که نتانیاهو می داند که رییس جمهوری آمریکا قبل از رفع تحریم های ایران خود را به عرضه این توافق بر کنگره ملتزم می داند و دفتر نتانیاهو تماس های خود را با جمهوری خواهان کنگره آغاز کرده است.

از سوی دیگر «حامی شلف» کارشناس مسایل سیاسی اسراییلی در نیویورک نتانیاهو را ازهرگونه اقدام برای تبانی با سران حزب جمهوریخواه آمریکا به دلیل امکان به خطر افتادن منافع راهبردی اسراییل برحذر داشت.

شلف در مقاله ای که روز سه شنبه در روزنامه هاآرتص به چاپ رساند گفت: حتی اگر جمهوریخواهان کنگره مانع تصویب این توافق شوند، این موضوع به ایجاد یک جبهه گسترده ضد اسراییلی در آمریکا منجر خواهد شد.

وی افزود: هر اقدام نتانیاهو در این باره به یکپارچه شدن صف دمکرات ها پشت سر اوباما منجر می شود و با این کار روابط آمریکا با اسراییل به شدت و به شکل بی سابقه ای آسیب خواهد دید.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین