|
|
امروز: دوشنبه ۱۱ تير ۱۴۰۳ - ۱۰:۲۳
کد خبر: ۵۴۳۳۶
تاریخ انتشار: ۲۳ تير ۱۳۹۴ - ۱۷:۰۷
وزیر ورزش و جوانان با تبریک توافق هسته ای بین ایران و گروه 1+5 گفت : این توافق خوب موجب شکوفایی و رونق اقتصادی در کشور خواهد شد که ورزش نیزاز آن متنفع می شود.
محمود گودرزی روز سه شنبه بعد ازتوافق ایران و گروه 1+5 وپایان این مذاکرات به خبرنگارایرناافزود: در وهله اول ضرورت دارد این توفیق بزرگ در حوزه دیپلماسی را به مقام معظم رهبری و رییس جمهوری محترم ، تیم مذاکره کننده و مردم ایران بویژه خانواده معظم شهدا تبریک بگویم که با پایمردی وهمراهی تیم مذاکره کننده دراین امرسهیم و راهگشا بودند وبه نتایج این مذاکرات اقتداربخشیدند تا تیم مذاکره کننده از حقانیت ایران و حقوق حقه مردم ایران دفاع کند.

وی افزود: به تیم مذاکره کننده هسته ای خدا قوت می گویم که با رعایت موازین وخطوط قرمز توانستند از حقوق ملت ایران دراین مذاکرات سخت و فشرده دفاع کنند.

مقام عالی ورزش کشوراین دستاورد را متعلق به ملت بزرگ ایران دانست که درنهایت توانست دربین شش کشور بزرگ دنیا از حقوق ملت ایران دفاع کرده و آنها نیز این حقوق به حق مردم ایران را پذیرفتند.

گودرزی با تشکر از رسانه های ایران بویژه ایرنا ورسانه ملی در ثبت این رویداد جهانی اظهار داشت: معتقدم بطور یقین رفع تحریم ها برحوزه های مختلف از جمله اقتصاد تاثیر می گذارد و تا حدودی مشکلات برطرف می شود ، این تحریم ها که بعضا بیش از 35سال بر کشور ما تحمیل شده بود، رفع می شود و با کنار رفتن سایه تحریم ها شاهد رونق اقتصادی خواهیم بود.

وزیر ورزش و جوانان با تاکید براینکه مسوولان اقتصادی کشورباید همچنان فرمایشات مقام معظم رهبری در باره اقتصاد مقاومتی و اتکا به تولیدات داخلی را در سرلوحه برنامه های خود داشته باشند، تصریح کرد: نباید با رفع تحریمها و افزایش تعاملات ما با دنیا ، از این گفته ها و تاکیدات ویژه مقام معظم رهبری غافل شویم.

گودرزی امیدواری کرد که با این توافق و برقراری آرامش در ابعاد سیاسی و اقتصادی کشور، رونق اقتصادی شکل گرفته و در سایه آن مشکل اشتغال بویژه دربخش جوانان و معیشت نیز برطرف شود.

وی درادامه درباره تاثیراین توافق بر بخش ورزش کشور گفت: باید از دو رویکرد به این موضوع نگاه کرد ،ورزش در حوزه بین الملل مشکلی نداشته است مگر در مواردی که در صدور روادید خلل ایجاد می کردند، اما وقتی موضوع اقتصادی و دارایی های ما آزاد شود ما نیز از آن بهره می بریم و می توانیم با رونق اقتصادی سرمایه گذاری در توسعه زیرساخت ها و همچنین حمایت از تیم های ملی بهره مند می شویم و ورزش نیز به تاسی از سایر موارد بی بهره نخواهد بود.

وزیرورزش درپایان گفت:امیدوارم این گشایش موجب شود که جوانان ایرانی درعرصه های ورزشی وعلمی درسطح بین المللی توفیقات بیشتری بدست آورند و به تحقق آرمان های انقلاب اسلامی کمک کنند.

دیپلمات های ایرانی پس از 22 ماه مذاکرات سخت و فشرده با اعضای 1+5 سرانجام ساعتی پیش با قرائت بیانه ای مشترک به توافق دست یافتند.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین