|
|
امروز: دوشنبه ۱۱ تير ۱۴۰۳ - ۱۰:۳۴
کد خبر: ۵۴۳۲۴
تاریخ انتشار: ۲۳ تير ۱۳۹۴ - ۱۶:۱۸
'پائولو جنتیلونی' وزیر خارجه ایتالیا در پی اعلام نتایج جمع بندی نهایی مذاکرات هسته ای در وین میان جمهوری اسلامی ایران و گروه 1+5، اظهار داشت: توافق هسته ای تاثیرات مثبتی در سطح جهان و در بحران های مختلف خواهد داشت.
وزیر خارجه ایتالیا امروز (سه شنبه) با انتشار بیانیه ای که در سایت اینترنتی وزارت خارجه منتشر شده است، اعلام کرد: توافق کلی درخصوص مساله هسته ای ایران در وین، پس از انتظارات طولانی اعلام شد.

این بیانیه می افزاید: این توافق در پی تعهد تمام مذاکره کنندگان و همچنین نقش مهم اتحادیه اروپا بدست آمد، تفاهم وین حاکی از اثربخشی دیپلماسی و گفت و گو، برای کمک به کاهش خطرات ناشی از بی ثباتی در منطقه است.

وزیر امور خارجه ایتالیا افزود: این توافق فرصت های جدید و مثبتی را برای ملت ایران و منطقه گشوده و یک مسیر عادی سازی روابط با جامعه بین المللی است که می تواند در از سرگیری روابط اقتصادی و تجاری با جمهوری اسلامی ایران تاثیر داشته باشد.

'ایتالیا همواره طرفین را جهت رسیدن به یک توافق خوب، جامع و قابل اثبات که ماهیت صلح آمیز برنامه هسته ای را برای جامعه بین المللی تضمین کند، تشویق کرده است. در ماه های آتی نیز جهت تحکیم این نتیجه و تضمین به کشورهایی که این توافق را بطور منفی حس کرده اند، فعال می شویم.'

جنتیلونی افزود: یقین دارم که این توافق تاثیرات مثبتی در سطح جهانی و در سطح منطقه، چه در تحول بحران های مختلف و چه برای مقابله با تهدیدات مشترک ناشی از افراطی گرایی خشونت آمیز تروریسم به دنبال دارد.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین