|
|
امروز: پنجشنبه ۳۱ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۸:۳۲
کد خبر: ۵۴۳۱۵
تاریخ انتشار: ۲۳ تير ۱۳۹۴ - ۱۵:۴۷
به دنبال اعلام برنامه جامع اقدام مشترک، آنچه در بازار امروز سکه و ارز پایتخت بیشتر نمود داشت سقوط قیمت ها در بازار سکه و ارز بود.
فروشندگان و خریداران از پیش از اعلام نتایج مذاکرات بیشتر منتظر گذشت زمان و اظهار نظر مسئولان در خصوص نتایج دستاوردهای اقتصادی این مذاکرات بودند بنابر این خرید و فروش کمتری نسبت به روزهای قبل در این بازار انجام شد.

به گزارش عصر سه شنبه ایرنا، بررسی میدانی بازار ارز و سکه پایتخت در روز جاری حاکیست: متوسط قیمت خرید و فروش هر دلار آمریکا به ترتیب 3182 و 3208تومان، هر یورو 3502 و 3533 تومان، هر پوند 4903 و 4905 تومان، هر درهم امارات 858 و 878 تومان، هر لیر ترکیه 1210 و 1234 تومان و هر ریال عربستان 825 و 855 تومان بود.

همچنین قیمت خرید و فروش هر قطعه سکه تمام بهار آزادی (طرح قدیم) به ترتیب 865 و 877 هزار تومان، هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح جدید 863 و 877 هزار تومان، هر نیم سکه 446 و 458 هزار تومان، هر ربع سکه 246 و 258 هزار تومان و هر سکه یک گرمی 161 و 170 هزار تومان خرید و فروش شد.

تمام صرافان در گفت وگو با خبرنگار ایرنا پایین تر آمدن نرخ ارز را طی روزهای آینده پیش بینی می کردند، اما نوسانات قیمت طلا را منوط به تغییرات قیمت طلای جهانی دانستند.

همچنین برخی صرافان شوک وارده به بازار را روانی و ناشی از اعلام برنامه جامع اقدام مشترک و البته کوتاه مدت ارزیابی می کردند و می گفتند این شوک حداکثر تا هفته آینده پابرجاست و پس از آن شاهد روندی صعودی قیمت ها خواهیم بود.

برخی دیگر نیز تحولات کنونی بازار را به دلیل آنکه افزایش تقاضای سکه و ارز را به دنبال دارد، در مجموع مثبت ارزیابی می کردند زیرا به افزایش درآمدهای آنها منجر می شود.

برخی دیگر از فعالان این بازار نیز هرگونه تغییر در نتیجه مذاکرات و عمل نکردن طرف های آمریکایی و غربی به تعهدات شان را منجر به وارونه شدن روند بازار تحلیل می کردند، اما برخی دیگر هرگونه نوسان در قیمت ها را وابسته به سیاست های کشور در روزهای آینده دولت در این بازارها دانستند.

اما دسته دیگری از صرافان نیز با اشاره به سیاست تثبیت نرخ ارز از سوی بانک مرکزی و اعلام نرخ 2900 تومانی نرخ ارز بانکی، پیش بینی می کردند کاهش قیمت دلار تا سه هزار تومان ادامه خواهد یافت و پس از آن متوقف می شد.

و در نهایت دسته دیگری از صرافان و فعالان بازار سکه و ارز، تحولات بازار را وابسته به عرضه و تقاضای بازار تحلیل می کردند و سیاست های دولت و نتایج مذاکرات هسته ای را به مساله قیمت ها بی ارتباط می دانستند.

مشاهدات میدانی خبرنگار گروه اخبار اقتصادی ایرنا حاکیست؛ در مجموع، آنچه در ساعات پیش و پس از اعلام نتایج مذاکرات هسته ای در بازار امروز سکه و ارز پایتخت مشاهده شد رکود کلی حاکم در بازار بود و خرید و فروش کمتری نسبت به روزهای قبل انجام شد.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین