کد خبر: ۵۴۳۰۰
تاریخ انتشار: ۲۳ تير ۱۳۹۴ - ۱۴:۱۶
خبرگزاری خبرآنلاین در یادداشت روز سه شنبه، توافق ایران و 1+5 را نتیجه مقاومت مردم و مذاکره طولانی و حرفه ای دیپلماتهای ایرانی دانست.
در این یادداشت به قلم محمود اسعدی می خوانیم: توافق مقاومتی در وهله نخست شاید 'وضع لفظ' دلچسبی نباشد چون در 'توافق' دو 'طرف' وجود دارد و اگر هر دو مقاومت کنند یعنی هیچکس مقاومت نکرده است.

با این حال منظور طرف خودمان است که بیش از 30 سال تلاش کرده است و در مذاکره ای طولانی و حرفه ای- که مهمترین و طولانی ترین مذاکره قرن لقب گرفته است- با مقاومتی ستودنی سرانجام دقایقی قبل امروز سه شنبه به اهداف موردنظر دست یافته و این در حالی است که از جانب شش قدرت برتر جهان تحت فشار بوده است.

قطعاً فرهیختگان در این میان نقش اساسی و شاخص داشته اند. به نظر می رسد اکنون این عزم و اراده ملی بایستی در دیگر عرصه های زندگی تداوم یابد.

می گویند مائو شناگر ماهری بوده است او می گفت: ' تا زمانی که دچار وحشت نشوید غرق نخواهید شد' و در مقابله با قدرت های بزرگ مرعوب نشدن و مقاومت منطقی، مهم است.

برای حل مشکلات کشور این توافق آغاز راه است و مسائل اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی فراوانی وجود دارد که باید با همین شیوه یعنی به صورت حرفه ای، منسجم، با استقلال رأی و با طمانینه و پشت کار و سخت کوشی حل و فصل شود و این مهم تنها با تبادل، گفت و گو و توافق میان تمام گروه های ذی نفوذ در کشور میسر است.

منبع: خبرگزاری خبرآنلاین
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین