|
|
امروز: چهارشنبه ۰۶ تير ۱۴۰۳ - ۱۰:۴۷
کد خبر: ۵۴۲۷۲
تاریخ انتشار: ۲۳ تير ۱۳۹۴ - ۱۲:۳۲
کارآفرین برتر خراسان رضوی گفت: متاسفانه دولت قبل به وعده های خود در حوزه نان عمل نکرد و این موضوع باعث به وجود آمدن مشکلات بسیار زیادی برای مردم و نانوایان شد.
علی نوری روز سه شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا با اشاره به اینکه بخشنامه دولت در سال 86 تنظیم شده بود به هیچ وجه اجرایی نشد، افزود: به هیچ وجه فرهنگ سازی مناسبی برای استفاده از نان صنعتی در کشور رخ نداد و قیمت مناسبی به تولیدکنندگان نان صنعتی برای حضور در عرصه رقابتی داده نشد.

کارآفرین برتر خراسان رضوی گفت: عدم اجرای محدود سازی نانوایی های استان و عدم ارائه بیمه و مالیات مناسب از دیگر مشکلات این حوزه به حساب می آید.

نوری ادامه داد: شرکت گندم دشت مشهد با برند نان مرزعه، اولین و بزرگترین تولید کننده نان های حجیم و نیمه حجیم، نان های مسطح و نان های لایه ای، کیک و شیرینی در کشور است که از سال 91 با 225 کارگر و 20 متخصص شروع به فعالیت نموده است.

وی افزود: در بحث تولید نان ایرانی تغییر ذائقه ایرانی از استفاده از نان سنتی به نان صنعتی سختی خودش را دارد که به این موضوع به شدت توجه شده است.

نوری با اشاره به اینکه روش های تولید نان را از 2 هزار سال گذشته تا به امروز به نمایش گذاشته ایم، بیان داشت: ما موزه نان را در محل کارخانه نان مزرعه ایجاد کردیم که در سال گذشته 7 هزار بازدیدکننده داشت.

کارآفرین برتر استان خراسان رضوی گفت: ظرفیت منصوب این مجموعه 45 تن در روز است که در حال حاظر 20 تن از آن تولید می شود.

وی با اشاره به اینکه اکنون در سال دوم فعالیت رسمی خود قرار داریم، خاطر نشان کرد: روزانه بیش از 40 نوع محصول متنوع در این مجموعه تولید می شود و در 1500 سوپرمارکت و 50 فروشگاه اختصاصی ارائه می شود.

کارآفرین برتر خراسان رضوی به پیش بینی های این مجموعه برای دست یابی به تولید 25 تن نان تا آخر سال جاری اشاره کرد و گفت: هم اکنون نان مزرعه در شهرستان های شرقی و مرکزی کشور به صورت عمده تولید می شود.

دو هزار و 150 واحد از مجموع پنج هزار و 200 نانوایی دایر در خراسان رضوی در کلانشهر مشهد فعالیت دارند.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین