|
|
امروز: يکشنبه ۱۵ مهر ۱۴۰۳ - ۰۹:۳۰
کد خبر: ۵۴۱۴۷
تاریخ انتشار: ۲۲ تير ۱۳۹۴ - ۱۵:۳۷
مشاور نخست وزیر پاکستان در امور خارجی و امنیت ملی که ریاست دستگاه دیپلماسی این کشور را برعهده دارد، گفت: هر زمان که ایران و گروه 1+5 در مذاکرات هسته ای به توافق نهایی برسد، پاکستان قطعا از آن استقبال خواهد کرد.
'سرتاج عزیز' روز دوشنبه در حاشیه یک نشست خبری، در پاسخ به خبرنگار ایرنا درباره مواضع رسمی دولت پاکستان در خصوص توافق قریب الوقوع میان ایران و شش قدرت بزرگ جهان در مذاکرات هسته ای وین و نتایج آن برای منطقه و پاکستان گفت: فکر می کنم پیشرفت بسیار خوبی در این مذاکرات حاصل شده است.

وی با اشاره به نیاز پاکستان به انرژی ایران و قراردادهایی که میان دو کشور با موضوع همکاری در زمینه انرژی وجود دارد، گفت: از نظر ما، ظرفیت های بسیار زیادی برای توسعه همکاری های ایران و پاکستان بعد از لغو تحریم ها به ویژه در زمینه انرژی وجود دارد که خط لوله گاز ایران-پاکستان و چند طرح دیگر از جمله این موارد است که تحت تاثیر تحریم ها قرار دارد.

مشاور نخست وزیر پاکستان در امور خارجی گفت: به محض برداشته شدن تحریم ها، می توانیم خیلی سریع اجرای قراردادهای خود را با ایران آغاز کنیم و همزمان با اجرای این طرح ها، همکاری های تجاری میان دو کشور را توسعه خواهیم داد.

سرتاج عزیز همچنین اظهار داشت که هم اکنون به دلیل وجود تحریم ها، مشکلاتی برای انجام مراودات و نقل و انتقالات بانکی میان دو کشور وجود دارد که موجب کندی مناسبات تجاری شده است.

وی همچنین گفت: مهم تر از همه این موارد اینکه که ایجاد تحولات مثبت اقتصادی ناشی از توافق هسته ای ایران و گروه 1+5 برای منطقه، همچنین امتیازات بزرگ سیاسی را برای منطقه بدنبال خواهد داشت زیرا افزایش نقش آفرینی ایران در منطقه موجب تقویت وحدت میان امت اسلامی و تقویت ثبات و صلح آن خواهد شد.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین