|
|
امروز: سه‌شنبه ۰۱ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۶:۰۳
کد خبر: ۵۴۱۳۲
تاریخ انتشار: ۲۲ تير ۱۳۹۴ - ۱۴:۳۵
استاندار خوزستان گفت: باید مردم را به گونه ای توجیه کرد که آمادگی لازم را برای هرگونه شرایط بحرانی از نظر کمبود آب داشته باشند.
عبدالحسن مقتدایی روز دوشنبه در نشست ستاد خشکسالی خوزستان در سالن جلسات استانداری افزود: بر اساس گزارش هواشناسی در آبان ماه شرایط بارش ها نرمال خواهد شد و اگر این روند ادامه یابد یک قدم جلوتریم.

وی اضافه کرد: باید تعامل لازم را با مردم داشت و برای بدترین شرایطی که پیش بینی می شود مردم را آماده کرد.

مقتدایی با اشاره به وضعیت بی آبی و کم آبی در حوضه های کرخه، مارون و زهره گفت: با توجه به وضعیت کشت و اعمال محدودیت های کشت اولویت آبرسانی در بخش کشاورزی است و در کنار آن باید وضعیت آب آشامیدنی روستاها و شهرها را نیز نظارت و کنترل کرد.

مقتدایی ادامه داد: نباید انقباضی برخورد کرد؛ اگر وضعیت شرجی زودتر در استان حاکم شده نشان دهنده این است که سال خوبی پیش رو داریم اما در همه حال باید زندگی کرد و شرایط موجود را با نگاه به آینده داشته باشیم.

وی افزود: این که ذخایر را برای آینده نگه داریم و در زمان حال از این ذخایر استفاده نکنیم هم خوب نیست؛ اگر بخشی از کشت در حوضه های کرخه، مارون و زهره اصلاح و لطیف تر برخورد شود تنش ها کمتر می شود.

استاندار خوزستان همچنین گفت: ما مدیریت می گیریم که در شرایط سخت اثرگذار باشیم و اگر قرار بود همه چیز فراهم باشد به معنای مدیریت کردن نیست.

مقتدایی تاکید کرد: مسایل استانی باید درون استان حل شود و اگر نیاز بود در سطح مرکز و به صورت وزارتخانه برطرف شود.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین