|
|
امروز: يکشنبه ۱۰ تير ۱۴۰۳ - ۱۴:۲۶
کد خبر: ۵۴۱۲۹
تاریخ انتشار: ۲۲ تير ۱۳۹۴ - ۱۳:۳۷
صبح امروز وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با «عبدالمنعم احریز» سفیر الجزایر دیدار و گفتگو کرد و بر تعاملات فرهنگی در زمینه‌های مختلف میان دو کشور تاکید کرد.
به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزات فرهنگ و ارشاد اسلامی، علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در این دیدار ضمن تبریک سالروز استقلال الجزایر گفت: ایران و الجزایر دو کشوری هستند که از دیرباز به ویژه در دهه اخیر روابط نزدیک و دوستانه‌ای با یکدیگر داشته‌اند و همواره مبارزات مردم الجزایر با فرانسوی‌ها برای استقلال خود و اخراج آنها از کشورشان در ذهن مردم ما ماندگار است.

وی با اشاره به موافقتنامه فرهنگی میان دو کشور ادامه داد: برای گسترش و اجرایی کردن این موافقتنامه که از دیر زمان به امضا رسیده است و تاکنون نیز دارای اعتبار است باید هر دو یا سه سال یکبار برنامه مبادلات فرهنگی نیز میان دو طرف به امضا برسد.

جنتی افزود: باید همواره از ظرفیت‌های فرهنگی میان دو کشور برای گسترش همکاری‌ها استفاده کرد و از طریق برگزاری هفته‌های فرهنگی در دو کشور شرایط آشنایی بیشتر دو ملت با آیین‌ها و سنت‌های یکدیگر را فراهم آورد.

وی بر شرکت و حضور در نمایشگاه‌های بین المللی کتاب دو کشور و همچنین تبادل گروه‌های هنری، موسیقی، نگارگری، نقاشی و عرضه آثار آنها و همکاری‌های سینمایی با هدف گسترش روابط تاکید کرد.

وزیر فرهنگ دولت تدبیر و امید با اشاره به مکاتبات تاریخی میان سران دو کشور ایران و الجزایر در زمینه‌های مختلف ادامه داد: دو کشور در مجامع بین المللی و منطقه ای نیز از جمله سازمان کنفرانس اسلامی، یونسکو، آیسسکو و ... همواره روابط و همکاری‌های خوبی دارند.   
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین