|
|
امروز: يکشنبه ۱۰ تير ۱۴۰۳ - ۱۳:۲۴
کد خبر: ۵۴۱۲۳
تاریخ انتشار: ۲۲ تير ۱۳۹۴ - ۱۳:۲۵
قرارداد ساخت خط لوله ششم سراسری که علاوه بر تامین گاز غرب و شمال غرب کشور، برای صادرات گاز به عراق، ترکیه و اروپا نیز مورد استفاده قرار می گیرد، امضا شد.
قرارداد تکمیل خط لوله ششم سراسری امروز (دوشنبه) با حضور حمیدرضا عراقی مدیرعامل شرکت ملی گاز، علیرضا غریبی مدیرعامل شرکت مهندسی و توسعه گاز ایران و مدیرعامل هلدینگ گسترش انرژی پاسارگاد به امضا رسید.

این خط لوله 590 کیلومتری با هزینه دو میلیارد و 280 میلیون دلار و به روش BOT احداث شده و پیش بینی می شود که طی دو سال به اتمام برسد.

احداث 160 کیلومتر خط لوله 56 اینچ از دزفول تا کوهدشت، 120 کمیلومتر خط لوله 56 اینچ از کوهدشت تا بیستون، 130 کیلومتر از خط لوله 48 اینچ کوهدشت به چارمله، 141 کیلومتر از خط لوله 48 اینچ از اهواز تا شلمچه و 34 کیلومتر از خط لوله 30 اینچ بیستون تا کرمانشاه بخش های مختلف این قرارداد را شامل می شود.

سیدمهدی میرمعزی مدیرعامل هلدینگ گسترش انرژی پاسارگاد در مراسم امضای قرارداد اظهار داشت: پروژه ادامه خط لوله ششم سراسری، اولین پروژه بزرگ کشور به شمار می رود که منابع مالی آن توسط بخش خصوصی تامین می شود.

وی با بیان اینکه تامین مالی احداث این پروژه از منابع داخلی و به صورت BOT انجام می شود، افزود: 25 درصد بودجه اجرای این طرح توسط هلدینگ گسترش انرژی پاسارگاد و مابقی توسط صندوق توسعه ملی تامین خواهد شد.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین