کد خبر: ۵۴۰۶۰
تاریخ انتشار: ۲۲ تير ۱۳۹۴ - ۰۵:۴۹
وی تاکید کرد: این‌ها توهین به والیبال کشور است و فدراسیون هم همسو با این موضوع شده است. همه مربیان از این موضوع ناراحت هستند.
مربی سابق تیم ملی والیبال با بیان اینکه کادر فنی تیم ملی کارایی لازم را ندارد و برخی ایرانی‌های اطراف کواچ علیه مربیان ایرانی به او خط می‌دهند، گفت: فدراسیون باید پاسخگو باشد زیرا این مسیر غلط است بد جایی گریبان والیبال ایران را می‌گیرد.

بهروز عطایی با انتقاد از کادر فنی تیم ملی و مدیریت فدراسیون در گزینش مربیان در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: من انتقاد را به سمت فدراسیون می برم زیرا فدراسیون است که کادر فنی تیم ملی را انتخاب می کند. باید تاثیر کادر فنی را در مسابقات اخیر دید. تیمی که نوسان و روند متغیری دارد، قطعا کادر فنی اش دچار مشکل است. مقصر بالا و پایین های تیم ملی کادر فنی است. این انتقاد به فدراسیون وارد است که چرا وقتی یک مربی را استخدام می کند، هر چه او بگوید را اجرا می کند و سیاست گذاری ندارد. زمانی که کواچ سرمربی تیم ملی شد، قراربود یک دستبار و یک بدنساز با خودش بیاورد. و سایر مربیان را فدراسیون معرفی کند. اما حالا همه دستیاران او خارجی هستند. چه معیاری پشت این مضوع است. شما رفتار آنتیگا سرمربی لهستان را در انتخاب دستیار با کواچ مقایسه کنید.

وی تاکید کرد: این‌ها توهین به والیبال کشور است و فدراسیون هم همسو با این موضوع شده است. همه مربیان از این موضوع ناراحت هستند. بعضی از مربیان مصلحت اندیشی می کنند و حرف نمی زنند. من با شخص کواچ مشکلی ندارم او جوان است و می تواند بهتر شود. اما افرادی که روی نیمکت می نشینند، کارایی لازم را ندارند. باید این موضوع را با دقت نظر بیشتری بررسی کرد. در تمام بازی هایی که در این تورنومنت ها انجام دادیم هیچ گاه کادر فنی نتوانست روند بازی تیم را تغییر دهد و جریان بازی به سود ایران تغییر نکرد. کادر فنی نمی تواند کمکی به کواچ کند.

مربی سابق تیم ملی والیبال با گلایه از برخی بداخلاقی ها در کادر فنی تیم ملی تاکید کرد: متاسفانه به کواچ اطلاعات غلط می دهند. برخی افراد ایرانی کنار او در رابطه با مربیان خوب ایرانی خط منفی می دهند. من شنیدم که کواچ از مربیان ایرانی به دلیل بیان انتقادها گلایه دارد. شک ندارم که به او دروغ می گویند. تا کنون هیچ مربی از کواچ انتقاد نکرده است. کواچ زبان فارسی بلد نیست و نمی تواند روزنامه های فارسی زبان را بخواند. این آدم های ایرانی که کنار کواچ هستند به او اطلاعات غلط می دهند. من خودم با او حرف زدم متاسفانه برداشت او این است که افرادی تخریبش می کنند. باید مشکلات تیم ملی را اصلاح کنیم. الان عده ای برای منافع خود به کواچ اطلاعات غلط می دهند.

بهروز عطایی درباره استدلال فدراسیون مبنی بر اینکه دستیار کواچ باید زبان انگلیسی را به خوبی بداند، نیز گفت: این ها توجیه است. فرضا یک مربی بسیار عالی از آرژانتین یا برزیل بیاید و زبان مادرش اش انگلیسی نباشد. ما باید چه کار کنیم. مگر اینکه نباید مترجم اسپانیایی بیاریم. اگر لوزانو سرمربی تیم ایران می شد، باید مترجم اسپانیایی می آمد. این حرف ها زشت است. بازیکنان ایران هم همه انگلیسی را بلد هستند. این حرف ها برای توجیه عملکرد خودشان است اصلا پسندیده نیست و باید اصلاح شود. باز هم می گویم هر انتقاد از کادر فنی را فدراسیون باید پاسخ دهد. این کادر فنی انتخاب فدراسیون است. متاسفانه این مسیر غلط است بد جایی گریبان والیبال ایران را می گیرد.

کارشناس والیبال در پاسخ به پرسشی درباره هدایت شش تیم در شش تورنومت بین‌المللی والیبال توسط پیمان اکبری گفت: من خودم اعتقاد دارم پیمان اکبری مربی توانایی است و می‌تواند به تیم ملی کمک کند. او کارنامه خوبی دارد. سابقه اش ملاک قضاوتش است. در این مورد انتقاد به شخص اکبری وارد نیست. اما سوال این است که چرا در همه بخش ها باید فقط از او استفاده شود؟ تیم های ملی، پیکان و تیم دانشجویان را به یک نفرداده ایم. او باید در ژنج ، شش تورنومنت شرکت کند. هیچ مربی در هیچ ورزشی اینقدر مشغله ندارد. این نشان می دهد که سازماندهی والیبال ایران از خیلی کشورها پایین تر است. مگر ما حتی پنج مربی داخلی خوب در کشور نداریم؟ چرا از آن ها استفاده ای نمی شود؟

عطایی در پایان گفت: من فکر می کنم شرایط برای والیبالی‌ها خیلی سخت شده زیرا تفکر جمعی بر مدیریت والیبال حاکم نیست. حتی والیبالی هایی که در بطن فدراسیون قرار می گیرند، خیلی در تصمیم گیری ها نیستند. منظمی و افشاردوست عملا اقدامی در این باره نمی کنند. ما فقط دلخوش به چهار پیروزی تیم ملی هستیم. متاسفانه شرایط خبی برای خانواده والیبال و مربیان والیبال وجود ندارد و باید در این باره بحث کنیم
منبع: ایسنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین