|
|
امروز: دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۳:۱۷
کد خبر: ۵۳۹۹۵
تاریخ انتشار: ۲۱ تير ۱۳۹۴ - ۱۳:۴۷
معاون کتابخانه ملی ایران با بیان این که بیشتر آثار خریداری شده حوزه ایران شناسی و اسلامی شناسی تحقیقاتی هستند، گفت: جای این تحقیقات در داخل کشور خالی است.
غلامرضا امیرخانی روز یکشنبه در آیین گشایش دومین نمایشگاه تاره های ایران شناسی و اسلام شناسی در سالن کتابخانه ملی ایران اظهار کرد: به جرأت باید گفت تحقیقاتی که فرنگی ها انجام می دهند دامنه دارتر، وسیع تر و ژرف تر از تحقیقات ما است.

معاون کتابخانه ملی ایران ادامه داد که نمونه این کتاب ها، کاری است که مایکل کوک آمریکایی 15 سال پیش درمورد امر به معروف و نهی از منکر انجام داده است.

امیرخانی گفت: این محقق آمریکایی در این دو جلد کتاب که به موضوع امر به معروف و نهی از منکر پرداخته، حاصل بررسی یکهزار و 600 اثر فقهی شیعه و سنی است. او سعی کرده موضوع امر به معروف و نهی از منکر را در اسلام ریشه یابی کند.

امیرخانی ادامه داد: در مواجهه با چنین آثاری برای ما علامت سوال های بزرگی ایجاد می شود و اذعان کرد که باید بپذیریم نوع کارهای پژوهشی و تحقیقاتی که در مؤسسات معتبر غربی انجام می شود از کارهای ما در کشور بهتر است.

وی افزود: شاید نهایت کاری ما این است که استادان خوب دانشگاه های ما، اگر همت کنند، فقط این کتاب ها را ترجمه می کنند.

امیرخانی تصریح کرد که آثار به نمایش گذاشته شده در دومین نمایشگاه تازه های ایران شناسی و اسلام شناسی، طیف مختلفی از موضوعات مرتبط با این حوزه ها از ایران باستان و قرون وسطی گرفته تا حتی موضوع های روز از قبیل انرژی هسته ای را در بر می گیرد.

مخزن کتابهای ایران شناسی و اسلام شناسی که بیش از نیم قرن قدمت دارد، نخستین بار توسط ایرج افشار پایه گذاری شد. هم اکنون این مجموعه دارای حدود 60 هزار عنوان کتاب داخلی و خارجی است.

دومین نمایشگاه تازه های ایران شناسی و اسلام شناسی از تاریخ 21 تا 31 تیرماه از ساعت 9 تا 15:30 به مدت 10 روز در کتابخانه ملی به آدرس: بزرگراه شهید حقانی ( غرب به شرق) ، بعد از مترو حقانی، بلوار کتابخانه ملی، ساختمان کتابخانه ملی، اداره کل اطلاع رسانی، تالار ایران شناسی و اسلام شناسی دایر است.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین