کد خبر: ۵۳۹۹۳
تاریخ انتشار: ۲۱ تير ۱۳۹۴ - ۱۳:۳۱
خبرگزاری ایتارتاس اعلام کرد، 'سرگئی لاوروف' وزیر امور خارجه روسیه امروز یکشنبه برای شرکت در مذاکرات هسته ای عازم وین می شود.
ایتارتاس در گزارشی به نقل از یک مقام وزارت خارجه روسیه افزود: لاوروف قصد دارد به مذاکرات گروه 1+5 و ایران بپیوندد.

هم اکنون 'محمد جواد ظریف'، 'جان کری'، 'لوران فابیوس' و 'فرانک والتر اشتاین مایر' وزیران امور خارجه ایران، آمریکا، فرانسه و آلمان و نیز فدریکا موگرینی نماینده سیاسی اتحادیه اروپا در وین به سر می برند.

هنوز برنامه کاری 'وانگ یی' وزیر امور خارجه چین برای سفر به وین و شرکت در مذاکرات هسته ای مشخص نشده است.

دور کنونی مذاکرات ایران و گروه 1+5 در حالی وارد هفدهمین روز شده است که برخی مسایل مورد اختلاف با وجود تلاش های طرفین هنوز باقی مانده است و طرف های گفت و گو کننده برای حل این مسایل تلاش می کنند.

روزنامه رسمی 'راسیسکایا گازتا' نیز امروز در مقاله ای در رابطه با اختلافات میان ایران و 1+5 نوشت: ایران و گروه 1+5 در مورد ساز و کار لغو تحریم ها و مساله لغو تحریم تسلیحاتی اختلاف دارند.

روزنامه روسی با اشاره به دیدار فدریکا موگرینی نماینده سیاسی اتحادیه اروپا با محمدجواد ظریف وزیر خارجه کشورمان به نقل از موگرینی نوشت: در مذاکرات وین هنوز موارد اختلاف باقی مانده است.

در مقاله راسیسکایا گازتا به نقل از مقامات ایرانی در وین گفته شده است: علت رکود در مذاکرات وین، درخواست های بیش از حد و زیاده طلبی های طرف مقابل (1+5) است.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین