|
|
امروز: چهارشنبه ۰۶ تير ۱۴۰۳ - ۱۴:۳۱
کد خبر: ۵۳۹۵۲
تاریخ انتشار: ۲۱ تير ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۶
نایب رییس اول مجلس شورای اسلامی همچنین گفت: به این حقیقت باید توجه داشته باشیم با فرض خوشبینانه اصول توافق میان ایران و اعضا 1+5 نباید عرصه مختلف پیشرفت و اقتصاد کشور را به توافق هسته ای گره بزنیم.
نایب رییس اول مجلس شورای اسلامی با آرزوی موفقیت برای تیم مذاکره کننده هسته ای ایران از تلاش های طاقت فرسا و ایستادگی و مقاومت ستودنی آنها در برابر زیاده خواهی های آمریکا و برخی اعضای گروه 1+5 تشکر کرد.

حجت الاسلام و المسلمین محمدحسن ابوترابی فرد که ریاست جلسه علنی روز یکشنبه مجلس شورای اسلامی را برعهده داشت، افزود: توسعه و پیشرفت کشور در نگاه درست و منطقی به ظرفیت های ملی نهفته است.

وی اظهارامیدواری کرد: مجلس شورای اسلامی و دولت با استفاده شایسته از موقعیت فعلی کشور در صورت کسب توافق، تامین کننده مصالح ملی و در صورت عدم دستیابی به توافق برای حرکت اقتصاد ملی و دستیابی به پیشرفت با استفاده از تجارب گذشته به صورت منطقی و اصولی حرکت کنند و آینده را در سایه عدل و اراده استوار و استفاده بایسته از ظرفیت های ملی و مدیریت دانش بنیان بسازیم.

نایب رییس اول مجلس شورای اسلامی همچنین گفت: به این حقیقت باید توجه داشته باشیم با فرض خوشبینانه اصول توافق میان ایران و اعضا 1+5 نباید عرصه مختلف پیشرفت و اقتصاد کشور را به توافق هسته ای گره بزنیم.

ابوترابی فرد افزود: ما در نقطه عزیمت فعلی برای خلق اقتصاد بزرگ و پیشرفت کشور هزار راه نرفته داریم؛ راه هایی که در انتظار حرکت برخاسته از عزم و همت ملی است نه امضا توافقنامه یا قرارداد با یک کشور.

وی ادامه داد: پیشرفت و توسعه کشور در عرصه فرهنگ، اقتصاد، سیاست که راه را برای خلق سرمایه بزرگ اجتماعی هموار کند در گرو تصمیمات بزرگ مبتنی بر عقلانیت، دانش و اخلاق و در عرصه اقتصاد شکل گیری اقتصاد مقاومتی یعنی اقتصاد دانش بنیان، مردمی و مبتنی بر تولید کالا و خدمات و مدیریت مصرف است.

نایب رییس اول مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: اقتصاد مقاومتی در پرتو نگاه هوشمندانه به ظرفیت های نظام و تدوین نقشه راه قابل دفاع برای به فعلیت رساندن به ظرفیت های بالقوه کشور است.

ابوترابی فرد افزود: پیشرفت کشور در سایه مدیریت مبتنی بر منابع به سمت توسعه، مدیریت و اقتصاد دانش بنیان میسر است.

وی ادامه داد: نگاه به درآمدهای حاصل از فروش نفت و فرآورده های نفتی برای اداره کشور و پاسخ به نیازهای سطحی مردم همیشه برای کشور معطل آفریده است، در دوران وفور درآمدهای ارزی حاصل از فروش نفت و فرآورده های نفتی شاهد افزایش ذخایر ارزی بانک مرکزی و رشد نقدینگی و تورم بوده ایم و در دوران کاهش درآمدهای ارزی شاهد استقراض دولت از بانک مرکزی و رشد نقدینگی و رشد تورم برآمده از آن بوده ایم.


** آزادی قدس و زوال رژیم صهیونیستی مساله اول امت اسلام است

نایب رییس اول مجلس شورای اسلامی همچنین با قدردانی از حضور گسترده مردم در راهپیمایی روز جهانی قدس تصریح کرد: مردم با حضور در راهپیمایی عزت بخش و اقتدار آفرین روز جهانی قدس مسیر حرکت امت اسلام برای دستیابی به قله های عزت و سرافرازی را روشن کردند.

ابوترابی فرد یادآور شد: در جمعه گذشته امت اسلام و امت بزرگ ایران آزادی قدس را فریاد کردند؛ ملت های جهان این را فهمیدند که آزادی قدس و زوال رژیم صهیونیستی مساله اول امت اسلام است.

وی به نمایندگی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی از آحاد ملت عزیز و بزرگوار ایران در برگزاری با شکوه راهپیمایی روز جهانی قدس تشکر کرد.
منبع: ایسنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین