|
|
امروز: دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۲:۵۸
کد خبر: ۵۳۹۵۰
تاریخ انتشار: ۲۱ تير ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۸
دبیر حرب مردمسالاری دومین بخش سخنان خود را به انتخابات مجلس شورای اسلامی اختصاص داد و گفت: تنها راهی که می توانیم بر مشکلات کشور فائق آئیم، تشکیل مجلسی مقتدر، توانمند، متخصص، باهوش و پاکدست است.
دبیر حزب مردمسالاری گفت: مذاکرات هسته ای تاکنون پنج دستاورد مهم برای کشور داشته است که این دستاوردها را هیچکس نمی تواند انکار کند.

 مصطفی کواکبیان شنبه شب در گردهمایی حزب مردمسالاری که گروه های مختلف اصلاح طلب اصفهان در آن حضور داشتند، در اردوگاه شهید بهشتی شهر ابریشم اصفهان گفت: اولین دستاورد مهم این است که به دنیا نشان دادیم ملت بزرگ ایران اهل گفت و گو است.

وی افزود: در این مذاکرات، چهره ای که از ایران در سطح جهان ترسیم کرده بودند مبنی بر اینکه جمهوری اسلامی ایران خارج از ضوابط عقلانی عمل می کند، از بین رفت.

دبیر حزب مردمسالاری با اشاره به اینکه بارها به دولت قبل تذکر داده شد که با گفت وگو و تعامل جلو قطعنامه های سازمان ملل را بگیرد، اما می گفتند این قطعنامه ها کاغذپاره ای بیش نیست، افزود: عملکرد خارجی دولت قبل که می گفت دنیا را ما باید مدیریت کنیم باعث شد تا چهره نامطلوبی در ایران در سطح بین الملل ترسیم شود.

وی افزود: اما دولت تدبیر و امید با انجام مذاکرات نشان داد که برچسب اتهامات واهی تروریسم، ضد حقوق بشر و خشونت به ملت ایران که از تمدن کهن برخوردار است، نمی چسبد و ملت ایران اهل مذاکره و گفت و گو است.

کواکبیان ادامه داد: دومین دستاورد مذاکرات این است که چنان سطح و شان ملت ایران در جهان بالا رفت که 6 قدرت بزرگ دنیا را به میز مذاکره نشاندیم و به اعتراف خود آمریکایی ها، رکورد سفرهای خارجی جان کری وزیر امور خارجه آمریکا برای مذاکره با جمهوری اسلامی ایران شکسته شد.

وی با بیان اینکه 80 درصد اقتصاد دنیا در دست همین شش کشور مذاکره کننده با ایران است و 95 درصد انرژی هسته ای در اختیار این کشورها می باشد، افزود: اقتدار ملت ایران دراین مذاکرات در سطح بین الملل به نمایش در آمد.

دبیر حزب مردمسالاری برخورداری ایران از حق غنی سازی در خاک خود را سومین دستاورد مذاکرات هسته ای بیان کرد و گفت: دیپلمات های ما ثابت کردند که ایران در داخل خاک خود حق غنی سازی اورانیوم دارد و این مهم در متن مذاکرات ژنو و لوزان ثبت شده است.

وی افزود: درست است که طرف مقابل نپذیرفت غنی سازی 20 درصد در خاک خود داشته باشیم اما آنها قبول کردند که ما غنی سازی در حد صلح آمیز داشته باشیم و دیگر نمی توانند برخلاف آنچه که در ژنو و لوزان توافق شده، عمل کنند.

وی افزود: در گذشته نیز ما همین حق غنی سازی را می خواستیم اما علیه ما قطعنامه صادر می کردند.

کواکبیان، فرو ریختن دیوار تحریم ها را چهارمین دستاورد مذاکرات هسته ای بیان کرد و گفت: این درست است که تحریم ها هنوز بصورت کامل برداشته نشده اما خود اروپایی ها اعتراف کردند که تحریم ها ترک برداشته است.

وی با اشاره به اینکه آلمان ها عنوان کرده اند، دیگر نمی توانند برای قطع رابطه اقتصادی با ایران دنباله رو تحریم های گذشته باشند، افزود: دیگر کشورهای اروپایی نیز برای برقراری روابط اقتصادی با ایران در صف قرار گرفته اند.

دبیر حزب مردمسالاری بابیان اینکه این درحالی است که در دولت قبل و تا دوسال گذشته، تحریم های کمرشکن به ما تحمیل می شد، افزود: مذاکرات هسته ای به توافق برسد یا نرسد، دیوار تحریم ها فروریخته و ما می توانیم با تعامل با دنیا بهترین بازارهای اقتصادی را از آن خود کنیم.

وی وفاق ملی درباره مذاکرات هسته ای را پنجمین دستاورد این مذاکرات دانست و تصریح کرد: درست است که عده ای دلواپس شدند اما همه دیدند که در انجام مذاکرات هسته ای وفاق ملی بین مسئولین و ملت وجود دارد.

کواکبیان به حمایت مردم از تیم مذاکره کننده هسته ای در روز قدس اشاره کرد و گفت: تاریخ دیپلماسی ایران پس از انقلاب، وزیر امور خارجه ای همانند ظریف به خود ندیده است و مردم نیز این موضوع را درک کرده و به حمایت از تیم مذاکره کننده هسته ای پرداختند.

وی با اشاره به اینکه عده ای، گروه های اصلاح طلب را به سوء استفاده از نتایج مذاکرات هسته ای برای بهره برداری در انتخابات مجلس متهم می کنند، افزود: مگر ظریف و عراقچی می خواهند از حوزه انتخابیه اصفهان در انتخابات مجلس شرکت کنند که شما نگران بهره برداری از نتایج هسته ای در انتخابات مجلس هستید؟.

دبیر حزب مردمسالاری ادامه داد: شما از کسی حمایت کردید که 6 قطعنامه سازمان ملل بر روی دست این ملت گذاشت لذا طبیعی است که نگران شکست در انتخابات مجلس باشید.

وی تاکید کرد: اصلاح طلبان هیچ برنامه ای برای بهره برداری از نتایج مذاکرات هسته ای در انتخابات مجلس ندارند اما اصلاح طلبان نمی توانند از شور و نشاطی که در مردم در پی نتایج مذاکرات هسته ای ایجاد می شود، جلوگیری کنند.

*** مجلس نیاز به خانه تکانی دارد

دبیر حرب مردمسالاری دومین بخش سخنان خود را به انتخابات مجلس شورای اسلامی اختصاص داد و گفت: تنها راهی که می توانیم بر مشکلات کشور فائق آئیم، تشکیل مجلسی مقتدر، توانمند، متخصص، باهوش و پاکدست است.

وی با اشاره به اینکه نمایندگان مجلس شورای اسلامی برای جلوگیری از مذاکرات هسته ای طرحی سه فوریتی امضا کردند و خواستار بازگشت دیپلمات ها از میز مذاکره بودند، افزود: چنانچه تدابیر رهبر معظم انقلاب نبود، نمایندگان فعلی مجلس مانع مذاکرات هسته ای می شدند.

کواکبیان ادامه داد: ما مجلسی پاکدست می خواهیم که نمایندگانش همچون صدر مشروطیت مثل نماینده شما مردم اصفهان یعنی مرحوم مدرس درعین ساده زیستی، شجاع و مدبر باشند.

وی اظهارکرد: چنانچه بخواهیم کشور به شکل صحیح تر اداره شود، چاره ای جز اصلاح مجلس شورای اسلامی نیست.

منبع: ایرنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین