کد خبر: ۵۳۹۴۸
تاریخ انتشار: ۲۱ تير ۱۳۹۴ - ۰۷:۱۰
در مکاتباتی که بین مدیرعامل وقت شرکت تاسیسات دریایی با آقای «ر ط» (مدیرعامل شرکت سپنتا) صورت گرفته، عنوان شده است که نامبرده واسطه عقد قرارداد میان شرکت تاسیسات دریایی و شرکت Dean بوده و از نظر اخلاقی متعهد به انجام قرارداد و مسئول جبران وجوه پرداختی به Dean بوده است.
جزئیات تازه از دکل نفتی گمشده نشان می‌دهد که در قرارداد خرید دکل میان شرکت تاسیسات دریایی و شرکت فروشنده (Dean) آقای «ر ط» نقش واسطه را داشته است.

 در مکاتباتی که بین مدیرعامل وقت شرکت تاسیسات دریایی با آقای «ر ط» (مدیرعامل شرکت سپنتا) صورت گرفته، عنوان شده است که نامبرده واسطه عقد قرارداد میان شرکت تاسیسات دریایی و شرکت Dean بوده و از نظر اخلاقی متعهد به انجام قرارداد و مسئول جبران وجوه پرداختی به Dean بوده است.

اقدام‌کننده در این قرارداد، آقای «م ش» (مشاور مدیرعامل وقت شرکت تاسیسات دریایی) بوده است. در همین باره نیز نامه‌ای به امضای مدیرعامل وقت شرکت تاسیسات دریایی (آقای «ع ط م») موجود است که بیان می‌کند مدیریت شرکت Dean اصولا نقشی در معامله نداشته است و به‌عنوان کارمند آقای «ر ط»(مدیرعامل شرکت سپنتا) اقدام کرده است. مدیریت شرکت تاسیسات دریایی از همان ابتدا از این موضوع مطلع بوده و تبانی در معامله آشکار به نظر می‌رسد.  نکته قابل توجه آن است که در هیچ یک از مراحل بازدید از دکل، ارگان‌‌های داخلی شرکت تاسیسات دریایی در جریان موضوع قرار نگرفته‌اند و حتی ظرف 14 ماه بعد از پرداخت تمام پول دکل و عدم دریافت دکل، مدیرعامل وقت شرکت تاسیسات دریایی، هیچ اقدامی در جهت استیفای حقوق این شرکت انجام نمی‌دهد و حتی موضوع را از هیات‌مدیره مخفی می‌کند.

به همین دلیل پیرو مصوبه اخیر هیات‌مدیره شرکت تاسیسات دریایی، در دادسرای ویژه مفاسد اقتصادی علیه آقایان «ر ط»(مدیرعامل شرکت سپنتا)، «م ش» (مشاور مدیرعامل وقت شرکت تاسیسات دریایی)، «ع ط م» (مدیرعامل وقت شرکت تاسیسات دریایی) و عمر کامل آل سواد (مدیرعامل شرکت Dean)، اقامه دعوای کیفری شده است.

منبع: فرهیختگان

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین