|
|
امروز: چهارشنبه ۰۶ تير ۱۴۰۳ - ۰۸:۴۷
کد خبر: ۵۳۸۷۱
تاریخ انتشار: ۲۰ تير ۱۳۹۴ - ۱۵:۴۴
آیت‌الله اختری گفت: اگر دولت قانون حجاب و عفاف را که در شورای انقلاب فرهنگی به تصویب رسیده است به خوبی اجرا کند ما در جامعه شاهد مشکلات عدیده‌ در زمینه حجاب نخواهیم بود.
حجت الاسلام و المسلمین اختری رئیس بنیاد عفاف و حجاب صبح امروز بیستم تیر در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار داشت: تعدادی از علاقه‌مندان به شعائر دینی و پایندی به دستورات اسلامی از چندین سال پیش بنیاد عفاف و حجاب را در جهت ترویج فرهنگ عفاف در قالب کانون‌های عفاف و حجاب و تشکل های دینی در دانشگاه‌ها را تشکیل دادند.

وی بیان کرد: در جهت تبیین فرهنگ عفاف و حجاب در زمینه روشن ساختن مضرات و پیامدهای فرهنگی وارداتی و اشاعه‌ی فرهنگ بد‌حجابی و مقابله با این پدیده‌ی شوم اقداماتی تحت مصوبه‌ی شورای انقلاب فرهنگی انجام شده است.

رئیس مجمع جهانی اهل‌ بیت با بیان اینکه 21 تیرماه 1314 در مسجد گوهر‌شاد تعداد زیادی از مردم در جهت حمایت از معارف دین شهید شدند، تصریح کرد: در این روز دلسوزانی چون مرحوم بهلول مورد حمله رژیم پهلوی اول قرار گرفت و برنامه استعمار‌گران، را که قصد سلطه فرهنگ خود و کشور ایران را داشتند برملا ساخته و به همین دلیل مورد تعرض رضا‌خان قرار گرفت.

حجت الاسلام و المسلمین اختری افزود: یکی از راه‌های دشمن این است که باور مردم جامعه را به خدا کم رنگ کند و خرافات و مسائلی از این قبیل در بین مردم رواج دهد.

آیت‌الله اختری با اشاره به این که هم‌اکنون در کشور 200 مرکز ترویج حجاب وجود دارد، ابراز داشت: قانون حجاب در شورای فرهنگی مصوب شده است و اگر دولت وظایف و مسئولیت‌های خودش را به نحو احسنت با همکاری مسئولین و ائمه جماعات انجام دهد ما شاهد جامعه‌ی عفیف و پاکدامنی خواهیم بود.

گفتنی است، در ادامه این نشست بیانیه زیر به مناسبت روز ملی عفاف و حجاب صادر شد:

صلوات و درود خدا بر سید کائنات پیامبر عظیم‌الشأن رسول خدا حضرت محمد مصطفی (ص) و اهل بیت معصومین و طاهرینش و با آرزوی قبولی طاعات روزه‌داران، قال الله تبارک وتعالی:
قُل إنَّما أعِظُکُم بواحده أن تَقُوموالله مثنی و فُرادی (سوره سبأ-آیه 46)
بگو (ای پیامبر): شما را تنها به یک چیز اندرز می‌دهم، و آن اینکه: دو نفر دو نفر یا یک نفر یک نفر برای خدا قیام کنید.
برادران و خواهران. مؤمنین و هموطنان گرامی و بزرگوار، ضمن آرزوی سربلندی و موفقیت برای تمام شما ملت سرافراز ایران و بویژه عبادت‌کنندگان و روزه‌داران و خادمان دلسوز جامعه و قبولی طاعات و عباداتتان در این ماه و ایام شریف و مبارک، به استحضار برادران و خواهران می‌رسانم: در راستای عمل به فرموده خداوند در آیه قل انما اعظمکم بواحده که همه باید برای خداوند بپاخیزند و اطاعت از امر پیامبر بزرگ اسلام حضرت محمد (ص) (کلکم راع و کلکم مسوول عن رعیته) که همه ما را نسبت به یکدیگر مسئول دانسته، بسیار ضرورت دارد که به موضوع دارد که به موضوع عفاف و حجاب و مسائل اخلاقی جامعه بیشتر بیندیشیم و نسبت به روند بد حجابی و آلودگی‌های اجتماعی نگران باشیم و مخصوصا اکنون که در ماه مبارک و سالگرد 21 تیر‌ماه که از یکسو یاد‌آور خاطره تلخ تهاجم طاغوت علیه عفاف و حجاب است و از سوی دیگر یادآور ایستادگی و مقاومت ملت ایران در مقابل توطئه‌ها است قرار داریم، لازم است نسبت به جریان فساد و بی‌اخلاقی‌ها و سیل خانمان سوز فرهنگ برهنگی و بی‌عفتی و فساد که می‌رود تا دامان همه را آلوده سازد دستورات خدا را به سخره بگیرد، بیشتر احساس مسئولیت کنیم و برای خدا بپاخیزیم و اقدامی باز دارنده و منطقی بنمائیم تا خشم و غضب خداوند سبحان، جامعه ما را فرا نگیرد.
ای همه ملت افتخار آفرین،‌ما خدمتگزاران شما در بنیاد ملی عفاف و حجاب بر حسب وظیفه و مسئولیت دینی اعلام می‌داریم که:
امروز مسئله عفاف و حجاب یک مسئله‌ی صد درصد اجتماعی و فرا جنسیتی و فراتر از یک رفتار دینی بعنوان هویت و شعار انقلاب و پرچم شهادت و مقاومت به شمار می‌آید که اهتمام و پایبندی به آن نیاز به عزم و همکاری دو جانبه از سوی همه مسئولان و همه مردم دارد. عرصه‌ی فرهنگ عفاف و حجاب بیش از قانون و بودجه و ساختارهای دولتی و رسمی نیاز به ساختارهای غیر رسمی دارد. ساختارهایی بر آمده از بطن مردم انقلابی و شهید پرور، معتقد و دغدغه‌مند که برای خدا حرکت کنند و در ترویج فرهنگ اسلامی و تحکیم بنیاد خانواده فضائل اخلاقی و گسترش عفاف و حجاب تلاش کنند، و در این میان مهمترین وظیفه و آسان‌ترین روش نظام،‌حمایت از همین ساختارهای غیر رسمی است. ساختارهایی که در قالب نهادهای مردمی در طول این سالها مهم‌ترین نقطه‌ی قوت نظام و بزرگترین نقطه‌ی تهدید علیه دشمن بوده است و وقایع و حوادث تاریخی این سی‌و‌پنج سال و ایستادگی ملت و مقابله با هجمه‌ی دشمنان بیرونی و درونی این واقعیت را ثابت کرده است. الحمد الله هم اکنون مرزی میان مردم و حاکمیت و نظام وجود ندارد و فرمان مقام معظم رهبری حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای مدظله العالی که امسال را سال همدلی دولت و ملت قرار دادند، این نکته را آشکار ساخت و نبود این مرز، مهم‌ترین فرصت برای نظام اسلامی و مطالبه مردم در توسعه ارزش‌های دینی است که خواست مشترک حاکمیت و مردم است. امروز بر خلاف همه توطئه‌ها و تلقین‌های برخی از جوامع غربی برای توسعه‌ی بی‌نعفتی و بی حجابی و ترویج فرهنگ غربی، جهانیان و غرب و از روند برهنگی و مفاسد اخلاقی سرخورده گشته و در قالب گفتمان‌های فطرت مدار در حال بازگشت به خانواده و عفاف هستند و از طرفی بیداری اسلامی در جهان رفتار دینی حجاب را بیش از پیش جهانی نموده است و این خود نشان می‌دهد که آنان پس از آزمون و خطاهای بسیار زاه بازگشت را بر گزیده‌اند. برخورد بی‌منطق محدود کننده کشور‌های لائیک با حجاب زن مسلمان نشان می دهد که غرب چیزی فراتر از یک رفتار دینی از حجاب به مشامش می‌رسد و آن زیر سوال بردن ساختار و حاکمیت نظام لیبرال سرمایه‌داری و ضرورت بازگشت به خدا و دین و معنویت در این کشورها است و در واقع آنان بیش از آنکه بخواهند با حجاب بستیزند از حجاب می هراسند، چون آن را پرچم دینداری می‌دانند و این خود جای شکر دارد که انقلاب اسلامی که با شاخص مبارزه با ظلم و فساد در ایران شکل گرفت با پرچم حجاب در جهان صادر شده است.
بر این اساس ما می‌خواهیم که:
1.    دولت جمهوری اسلامی با توجه به شعار تدبیر‌گرایی و عقلانیت مصوبه 427 شورای عالی انقلاب فرهنگی را اجراء و محور کارهای دستگاه‌های فرهنگی به صورت پیگیر و اثر بخش قرار دهد و نقش نظارتی خود را بر دستگاه‌ةای اجرایی تحت پوشش جدا اعمال نماید.
2.    از مجلس محترم شورای اسلامی می‌خواهیم به دنبال اصلاح،‌رفع ابهام،‌در فکر ایجاد ضمانت اجرایی و تصویب قوانین حامی و مطالبه‌کننده اجراء قانون 427 باشد.
3.    از قوه قضاییه می‌خواهیم که نیروی انتظامی را در برخورد هر چه بهتر و قاطع‌تر با حلقه‌ها و جریان‌هایی که با رویکرد معاندانه و مجرمانه و هدفمند در فضای فرهنگی کشور فساد می‌کنند را حمایت نموده و مجرمان و خطاکاران را تعقیب و مؤاخذه نماید.
4.    از رسانه ملی که الحمد‌الله گامهای خوبی برداشته است،‌می‌خواهیم که طبق فرمایش امام خمینی (ره) که می‌فرمایند: "صدا و سیما باید دانشگاه عمومی باشد"، رسالت اصلی‌اش را که ترتیب انسان‌ها است فراموش نکند و در این رسالت فرهنگی عظیم از ظرفیت‌های مردمی و غیر دولتی در تبیین ضرورت عفاف و حجاب و زیان‌های اخلاقی و اجتماعی بد‌حجابی استفاده نماید.
5.    از کلیه مراکز و نهادهای  فرهنگی خصوصاً "روحانیت معزز انتظار می‌رود در جهت فراگیر شدن مسئله عفاف و حجاب که نمایانگر جامعه دینی است، مردم را به وظیفه مهم امر به معروف و نهی از منکر ارشاد و مسئولان را در اجراء قانون عفاف و حجاب تشویق نمایید.
6.    با تقدیر و تشکر از دولت و نیروی انتظامی، از این نیروی پر برکت می‌خواهیم در برخورد با پدیده بد حجابی با تقویت فعالیت‌های نا محسوس خود برای پیدا کردن حلقه‌های معاند در جریان بد پوشی که با اندیشه مجرمانه در توسعه بی عفتی در جامعه سهیم‌اند را بیش از پیش و مستمرانه پیگیر بوده و با مظاهر بدحجابی قاطعانه‌تر برخورد نماید.
در پایان با استعانت از خدای متعال و طلب امداد و کمک از نفس مسیحایی امام عصر (عج) و پیروی از رهنمودهای نائب بر حق ایشان امام خامنه‌ای دست وحدت را به سوی آسمان بلند کرده تا در پرتو این وحدت و یک دلی و یک صدایی با عزمی ملی و مردمی در نهادینه شدن فرهنگ عفاف و حجاب در کشور گامی بلند برداریم و در این باب موفق و پیروز گردیم. انشاء‌الله.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین