|
|
امروز: جمعه ۱۸ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۰:۵۴
کد خبر: ۵۳۸۵۸
تاریخ انتشار: ۲۰ تير ۱۳۹۴ - ۱۴:۲۹
جهت انجام بررسی‌های لازم در خصوص وضعیت بورسیه‌ها سهشنبه جلسه‌ای در کمیسیون تحقیقات مجلس با حضور وزیر علوم برگزار خواهد شد.
در جلسه‌ای که روز سه شنبه 23 تیر ماه 1394 در کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس برگزار خواهد شد، دکتر محمد فرهادی وزیر علوم تحقیقات و فناوری حضور پیدا خواهد کرد تا پیرامون وضعیت بورسیه‌های بحث و گفتگوهایی انجام شده و راهکارهای مناسب برای آن در نظر گرفته شود.
 
دکتر محمد زاهدی رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت: برخی از افراد که در وزارت علوم مشغول به فعالیت بودند منافع شخصی خود را به جای پیگیری مباحث علمی مد نظر قرار دادند.

وی افزود: پیرامون بحث بورسیه‌ها باید بررسی‌های مجددی انجام پذیرد چرا که مسئولیت حدود هزار نفر از دانشجویان بورسیه شده بر عهده وزارت علوم است.

زاهدی با اشاره به بورسیه مربیان دانشگاه‌ها تصریح کرد: به آن دلیل که وزیر علوم رئیس هیات امنای دانشگا‌ه‌ها است وظیفه‌ رسیدگی کامل به این موضوع بر عهده وی است.

رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس ضمن عنوان این مطلب که برخی دانشجویان از لحاظ معدل دارای مشکلاتی بوده‌اند، اذعان کرد: مشکل اصلی معدل دانشجویان نیست چرا که در وزیر علوم سابق(کامران دانشجو) نیز از فرمول‌گیری برای محاسبه بورسیه استفاده می‌شد به همین دلیل اساس بورسیه شدن برخی دانشجویان بر آن مبنا بوده است.
 
زاهدی اظهار کرد: وزارت علوم موظف به عذر خواهی از برخی از این دانشجویان بورسیه نشده است چرا که پول و حق بورسیه به آنها داده نشده و این افراد در نهایت مجبور به فعالیت در مجلس‌های خصوصی شده‌اند.

وی خاطر نشان کرد: بررسی تمامی این موارد همراه با توبیخ افرادی است که اطلاعات غلط داده‌اند.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین