|
|
امروز: دوشنبه ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۲:۲۹
کد خبر: ۵۳۸۰۰
تاریخ انتشار: ۲۰ تير ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۸
وی با بیان اینکه حیوانات این مجموعه صید نشده‌اند، گفت: حیوانات این مجموعه در دلفیناریوم و یا آکواریوم‌های بزرگ کشورهای دیگر به دنیا آمده و قابلیت بازگرداندن به حیات وحش را ندارند.
مدیر دلفیناریوم برج میلاد از ارائه تخفیف‌های ویژه بازدید از این مجموعه برای اقشار مختلف خبرداد.



همایون شهبازکیا شب گذشته در حاشیه مراسم رونمایی از دلفین‌های برج میلاد در جمع خبرنگاران گفت: با استفاده از تکنولوژی‌ شبیه‌سازی آب اقیانوس، امکان نگهداری زندگی دلفین در تهران فراهم شده است.

وی با بیان اینکه دلفیناریوم برج میلاد 3200 متر مربع وسعت دارد و در هر سانس می‌تواند پذیرای 800 نفر باشد، تصریح کرد: از خردادماه سال 92 فعالیت این مجموعه با هدف گسترش فضاهای گردشگری در برج میلاد افتتاح شد که در ابتدا 5 قلاده شیر دریایی نسبت به اجرای نمایش اقدام کرده و حالا طی دو هفته اخیر دو قطعه دلفین نیز به این مجموعه اضافه شده‌اند.

مدیر دلفیناریوم برج میلاد با بیان اینکه سرمایه‌گذار این مجموعه بخش خصوصی است، اما شهرداری تهران نسبت به تامین زیرساخت‌ها اقدام کرده است، گفت: بهره‌برداری از این مجموعه به صورت مشترک انجام می‌گیرد.

شهبازکیا نسبت به سوالات اقتصادی این مجموعه از پاسخ دادن طفره رفت و با بیان اینکه مسائل اقتصادی هدف ما نیست، ادامه داد: شعار این مجموعه (ما سیرک نیستیم) است، چرا که با استفاده از روش‌های تنبیهی نسبت به آموزش‌پذیری حیوانات استفاده نمی‌کنیم.

وی با بیان اینکه حیوانات این مجموعه صید نشده‌اند، گفت: حیوانات این مجموعه در دلفیناریوم و یا آکواریوم‌های بزرگ کشورهای دیگر به دنیا آمده و قابلیت بازگرداندن به حیات وحش را ندارند.

مدیر دلفیناریوم برج میلاد با بیان اینکه شیرهای آبی این مجموعه از اسپانیا، اروگوئه و ترکیه به ایران آورده شده‌اند ، افزود دلفین‌های 4 و 5 ساله نیز از اوکراین و روسیه به ایران آورده شده‌اند.

شهبازکیا در پاسخ به سوال ایسنا مبنی بر برخی شایعات پیرامون سن دلفین‌های برج میلاد گفت: معمولا مجموعه‌هایی که به تازگی شروع به فعالیت می‌کنند حاشیه‌هایی را برای آنها ایجاد می‌کنند، اما سن دلفین‌های این مجموعه 4 و 5 سال است که براساس استانداردهای بین‌المللی عمر مفید هر دلفین 35 سال است.

وی با اشاره به دنیا آمدن یک شیر دریایی در این مجموعه که نامش را میلاد گذاشتند، بار دیگر از پاسخ دادن به سوالی درخصوص هزینه انتقال این دلفین‌ها، خودداری کرد و گفت: بحث ما مسائل اقتصادی نیست.

مدیر دلفیناریوم برج میلاد در مورد هزینه بازدید ازاین مجموعه با بیان اینکه هزینه هر سانس 50 هزار تومان است، گفت: البته تخفیف‌های ویژه‌ای برای خبرنگاران، اقشار کم درآمد، دانشجویان، دانش‌آموزان، ارگان‌ها و سازمان‌ها در نظر گرفته شده است.

به گزارش ایسنا، مراسم رونمایی از دلفین‌های برج میلاد با رژه شیردریایی آغاز و به مدت یک ساعت به طول انجامید و همچنین در طول این مراسم، نقاشی دلفین‌ها در حراجی فروخته شد و با تمهیداتی که مسئولان این دلفیناریوم انجام دادند، تماشاچیان می‌توانند با پرداخت مبالغی با دلفین‌ها عکس یادگاری گرفته و یا حتی کودکانشان با دلفین‌ها شنا کنند.
منبع: ایسنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین