|
|
امروز: دوشنبه ۱۱ تير ۱۴۰۳ - ۱۰:۴۹
کد خبر: ۵۳۷۲۳
تاریخ انتشار: ۱۹ تير ۱۳۹۴ - ۱۵:۳۰
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان گفت: سربازان ایران اسلامی در عرصه دیپلماسی عزتمندانه و غیورمندانه در برابر زیاده خواهی دشمنان ایستاده اند.
آیت الله علی خاتمی در خطبه های پیش از نمازجمعه این هفته زنجان، با اشاره به روند کنونی مذاکرات تیم دیپلماسی ایران با گروه 1+5 در وین افزود: مقام معظم رهبری بارها در فرامین خود تیم مذاکره کننده هسته ای ایران را فرزندان انقلاب و آنها را افرادی امین، شجاع و مومن مورد خطاب قرار دادند.

وی یادآوری کرد: تمامی مسوولان و دولتمردان در مذاکرات ایران با 1+5 به دنبال توافق خوب مبتنی بر چارچوب های ترسیم شده از سوی مقام معظم رهبری هستند.

آیت الله خاتمی با ابراز امیدواری از به نتیجه رسیدن مذاکرات هسته ای در وین اتریش ادامه داد: در صورتی که مذاکرات هسته ای بنا به دلایلی محقق نشود، فرزندان دپیلماسی کشور قهرمان بوده و مردم قدردان تلاش های بی شائبه آنها در طول هفته های اخیر هستند.

وی اظهار کرد: ملت ایران همواره پشتیبان تیم مذاکره کننده هسته ای بوده اند و دعای خیر خود را برای تحقق اهداف تعیین شده نظام اسلامی بدرقه آنان کردند.

امام جمعه زنجان با تاکید بر اینکه ایران اسلامی همواره ثابت کرده که در مذاکرات هسته ای اهل منطق است و چیزی برای پنهان کردن ندارد، ابراز کرد: مقام معظم رهبری نیز در فرامین خود بارها مواضع خود را در برابر مسایل هسته ای شفاف بیان کرده اند.

وی به نتیجه نرسیدن احتمالی مذاکرات هسته ای ایران با گروه 1+5 را در گرو زیاده خواهی غرب ذکر کرد و گفت: ایران در 20 ماه گذشته فعالیت های بی شائبه ای در این خصوص داشته و به دنبال توافق مطلوبی است که در آن منافع و مصالح ملی کشور حفظ شود.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان در ادامه به وقایع اخیر خاورمیانه و آتش افروزی جنگنده های عربستان بر سر مردم بی دفاع یمن اشاره کرد و ادامه داد: جا پای اسرائیلی ها نیز در حملات عربستان در یمن گزارش شده و این موضوع بیانگر حضور رژیم صهیونیستی در منطقه است.

وی خاطرنشان کرد: هدف دشمنان و وقوع جنگ در منطقه نقشه برای ایران اسلامی است.

آیت الله خاتمی همچنین از حضور و شرکت گسترده مردم ایران به ویژه شهروندان زنجانی در راهپیمایی روز قدس قدردانی کرد.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین