|
|
امروز: چهارشنبه ۰۶ تير ۱۴۰۳ - ۱۱:۱۶
کد خبر: ۵۳۷۲۰
تاریخ انتشار: ۱۹ تير ۱۳۹۴ - ۱۵:۲۴
امام جمعه قشم گفت: روز جهانی قدس یادگار امام راحل و در حقیقت اجتماع عظیم امت اسلام بر علیه جاهلیت مدرن است.
حجت الاسلام رضا جوکار در خطبه دوم نماز جمعه این هفته قشم، افزود: حضور پرشور مردم در راهپیمایی این روز بزرگ باعث وحدت امت اسلام و همبستگی سیاسی و اجتماعی مسلمانان جهان می شود.

وی با بیان اینکه جاهلیت مدرن بدتر از جاهلیت دوران صدر اسلام است، ادامه داد: در عصری که شاهد پیشرفت های عظیم علمی و فناوری به ویژه در عرصه ارتباطات هستیم عده ای خائن در کشورهای اسلامی به جای استفاده از این فناوری ها در جهت تحکیم وحدت اسلامی به دنبال ایجاد تفرقه بین امت اسلام هستند.

وی تاکید کرد: در اینچنین شرایطی حضور پرشور امت اسلام با محوریت ملت بزرگ ایران در راهپیمایی روز جهانی قدس ضروری تر از پیش احساس می شود.

حجت الاسلام جوکار شرکت در این راهپیمایی حماسی را نشات گرفته از دستورات دین مبین اسلام و عامل مهمی در تقویت روحیه مسلمانان مظلوم جهان در مقابله با استکبار دانست.

وی با بیان اینکه در روز جهانی قدس قدرت اسلام به تصویر کشیده می شود، گفت: این موضوع تا آنجایی اهمیت دارد که رهبر انصار الله یمن از ملت ایران خواسته است که در این روز از مردم یمن نیز حمایت کنند.

امام جمعه قشم با بیان اینکه مسلمانان جهان بر اساس اعتقادات خود باید همواره یاور مظلوم و دشمن ستمکار باشند، تاکید کرد: امسال روز جهانی قدس به دلیل شرایط خاص منطقه همچون بیداری اسلامی، قیام ملت بحرین در مقابل آل خلیفه و حرکت های انقلابی مردم یمن از اهمیت بیشتری نسبت به سال های گذشته برخوردار است.

حجت الاسلام جوکار اضافه کرد: از طرف دیگر در فلسطین نیز گفتمان سازش با رژیم صهیونیستی شکست خورده و امروز شاهدیم که محور گفتمان مردم فلسطین مقاومت است.

وی ادامه داد: اکنون شرایط مناسبی فراهم شده است که دغدغه اصلی امام راحل و رهبر معظم انقلاب که همانا آزادی قدس شریف است، محقق شود.

امام جمعه قشم با اشاره به منویات رهبر معظم انقلاب مبنی بر اینکه مسئله اصلی جهان اسلام موضوع قدس و فلسطین است، تاکید کرد: به طور قطع پیروزی جهان اسلام و شکست رژیم صهیونیستی دور نیست و به زودی این رویداد بزرگ تاریخی را با چشم خود خواهیم دید.

وی با بیان اینکه دشمنان با ترفندهای مختلفی همچون راه انداختن جنگ های نیابتی در میان کشورهای اسلامی به دنبال ایجاد تفرقه بین امت اسلام و کمرنگ شدن موضوع قدس هستند، گفت: صفوف به هم پیوسته مسلمانان در راهپیمایی روز جهانی قدس می تواند یادآور قدرت جهان اسلام و تقویت کننده روحیه وحدت در میان امت اسلام باشد.

حجت الاسلام جوکار، تاکید رهبر معظم انقلاب بر موضوع وحدت دولت و ملت و نامگذاری امسال با این محوریت را پادزهری موثر در مقابل توطئه های دشمنان برای ایجاد تفرقه ارزیابی کرد.



*باید از تیم مذاکره کننده هسته ای حمایت کرد

امام جمعه قشم با بیان اینکه سرداران دیپلماسی کشورمان در مذاکرات هسته ای با تمام توان در مقابل زیاده خواهی غرب ایستاده اند، تاکید کرد: در شرایط کنونی اعضای این تیم قوی، دلسوز، شجاع و امین نیاز به همدلی و حمایت همه مسوولان و مردم دارند و باید همگان از این تیم حمایت کنند.

حجت الاسلام جوکار با تقدیر از عملکرد قوی تیم مذاکره کننده هسته ای به ویژه پایبندی آنها به خطوط قرمز ترسیم شده از طرف رهبر معظم انقلاب، گفت: با روند پیش رو نتیجه مذاکرات هرچه که باشد ملت ایران پیروز مذاکرات هسته ای خواهد بود.

وی با بیان اینکه اگر تفاهم نامه ای امضاء شود ملت ایران به دلیل کوتاه نیامدن از حقوق خود، پیروز مذاکرات می شوند، گفت: از طرف دیگر اگر تفاهمی به دست نیاید نیز ملت ایران شکست نخورده است؛ چراکه همچون گذشته در جهت تحقق اهداف و آرمان های انتقاب پیش خواهد رفت.

امام جمعه قشم همچنین با اشاره به بیست و یکم تیر روز ملی عفاف و حجاب، خواستار توجه بیشتر به این موضوع شد و تاکید کرد: یگانه راهی که دشمنان می توانند به کشورمان ضربه بزنند ترویج بی عفتی است.

حجت الاسلام جوکار اضافه کرد: برای مقابله با بی حجابی باید دو راهکار عزم ملی و همگانی ملت و افزایش اقدامات دولت در جامعه و ادارات به صورت همزمان پیگیری شود و تمام دستگاه های دولتی و غیر دولتی پای کار بیاید.

در پایان نماز عبادی سیاسی جمعه قشم، مردم ولایتمدار شیعه و اهل سنت قشم در صفوفی به هم پیوسته در راهپیمایی روز جهانی قدس شرکت کرده و انزجار خود را از رژیم صهیونیستی و آمریکا با سردادن شعارهایی همچون مرگ بر اسرائیل و مرگ بر آمریکا به منصه ظهور رساندند.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین